| Yazarlar (2) |
Dr. Öğr. Üyesi Fatma Cahide ÖZÇELİK
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
|
Gazi Üniversitesi, Türkiye |
| Özet |
| Bu araştırmada, eğitim fakültesinde öğrenim gören sınıf öğretmeni adaylarının sanal ortamda zorbalık yapma ve zorbalığa maruz kalma durumlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma genel tarama modellerinden olan ilişkisel tarama modeli ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini Gazi Üniversitesi Sınıf Eğitimi Anabilim Dalında 1., 2., 3. ve 4. sınıf düzeylerinde öğrenim gören toplam 283 öğrenci oluşturmuştur. Örneklem sayısının belirlenmesi için; ÖSYS Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzundan yararlanılarak sınıf düzeylerindeki öğrenci sayıları temele alınmıştır. Tabakalı örnekleme yöntemi kullanılmış ve evrendeki her alt gruptan 0.05 anlamlılık düzeyi baz alınarak belirlenen örneklem büyüklüğü ise 283kişi olmuştur. Veri toplama araçları, araştırmacılar tarafından hazırlanan “Kişisel Bilgi Anket Formu” ile Ayas ve Horzum tarafından 2010 yılında geliştirilmiş olan ve iletişime geçilerek gerekli izinlerin alınmış olduğu “Sanal Zorba/Kurban Ölçeği” dir. Elde edilen veriler alt amaçlar doğrultusunda SPSS21 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Sınıf öğretmeni adaylarının sanal ortamda zorbalık yapma ve zorbalığa maruz kalma düzeylerinin yüksek olduğu tespit edilmiştir. |
| Anahtar Kelimeler |
| Makale Türü | Özgün Makale |
| Makale Alt Türü | SSCI, AHCI, SCI, SCI-Exp dergilerinde yayınlanan tam makale |
| Dergi Adı | TÜBAV Bilim Dergisi |
| Dergi ISSN | 1308-4933 |
| Dergi Tarandığı Indeksler | ISI WEB of SCIENCE (Zoological Record) |
| Makale Dili | İngilizce |
| Basım Tarihi | 07-2019 |
| Cilt No | 12 |
| Sayı | 2 |
| Sayfalar | 30 / 40 |
| Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/pub/tubav/issue/48218/559269 |