img
img
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Sanal Ortamda Zorbalık Yapma ve Zorbalığa Maruz Kalma Durumlarının İncelenmesi    
Yazarlar (2)
Dr. Öğr. Üyesi Fatma Cahide ÖZÇELİK Dr. Öğr. Üyesi Fatma Cahide ÖZÇELİK
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Mustafa Kale
Gazi Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bu araştırmada, eğitim fakültesinde öğrenim gören sınıf öğretmeni adaylarının sanal ortamda zorbalık yapma ve zorbalığa maruz kalma durumlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma genel tarama modellerinden olan ilişkisel tarama modeli ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini Gazi Üniversitesi Sınıf Eğitimi Anabilim Dalında 1., 2., 3. ve 4. sınıf düzeylerinde öğrenim gören toplam 283 öğrenci oluşturmuştur. Örneklem sayısının belirlenmesi için; ÖSYS Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzundan yararlanılarak sınıf düzeylerindeki öğrenci sayıları temele alınmıştır. Tabakalı örnekleme yöntemi kullanılmış ve evrendeki her alt gruptan 0.05 anlamlılık düzeyi baz alınarak belirlenen örneklem büyüklüğü ise 283kişi olmuştur. Veri toplama araçları, araştırmacılar tarafından hazırlanan “Kişisel Bilgi Anket Formu” ile Ayas ve Horzum tarafından 2010 yılında geliştirilmiş olan ve iletişime geçilerek gerekli izinlerin alınmış olduğu “Sanal Zorba/Kurban Ölçeği” dir. Elde edilen veriler alt amaçlar doğrultusunda SPSS21 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Sınıf öğretmeni adaylarının sanal ortamda zorbalık yapma ve zorbalığa maruz kalma düzeylerinin yüksek olduğu tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü SSCI, AHCI, SCI, SCI-Exp dergilerinde yayınlanan tam makale
Dergi Adı TÜBAV Bilim Dergisi
Dergi ISSN 1308-4933
Dergi Tarandığı Indeksler ISI WEB of SCIENCE (Zoological Record)
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 07-2019
Cilt No 12
Sayı 2
Sayfalar 30 / 40
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/pub/tubav/issue/48218/559269
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 1

Paylaş