img
An Analysis of L1 Influence of Delexical Verbs Collocations on Turkish EFL Learners' Performances    
Yazarlar
Dr. Öğr. Üyesi Fatma KİMSESİZ Dr. Öğr. Üyesi Fatma KİMSESİZ
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışma esasen İngilizce ve Türkçe arasındaki uyumlu ve uyumlu olmayan eşdizimleri içererek, yabancı dil olarak İngilizce öğrenen öğrencilerin İngilizce ve Türkçe arasındaki verilen sözcüksel fiil eşdizimlerini ilişkilendirmedeki performanslarını incelemeyi amaçlamaktadır. Çalışma sözcüksel fiil eşdizimlerinin derlem temelli bir seleksiyonunu içermiştir. Veriler 24 maddelik bir çeviri testini uygulanan 43 katılımcıdan elde edilmiştir. Bulgular hata analizine göre incelenmiştir. Çalışma, karma yöntem kullanılarak öğrenci puanlarının tanımlayıcı analizini, öğrenci hatalarının kaynaklarını ve öğrencilerin test sonuçları üzerinde anadil etkisinin değerlendirmesini içermektedir. Bulgular yabancı dil olarak İngilizce öğrenen öğrenci puanlarının uyumlu olmayan sözcüksel fiil eşdizimlerine kıyasla, uyumlu olan fiil eşdizimlerinde daha yüksek olduğunu göstermiştir. Bulgular aynı zamanda ana dil transferinin İngilizce öğrenmeye etkisini ve fiil eşdizimlerinin hedef dildeki karşılıklarıyla ilişkilendirilmesinde farz edilen benzerliğin hatalara neden olabileceğini açığa çıkarmıştır. Çalışma hem öğrenciler hem de dil eğitmenleri için bazı önemli çıkarımlar sunmaktadır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 1307-1076
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 09-2023
Cilt No 18
Sayı 39
Sayfalar 702 / 723
Doi Numarası 10.35675/befdergi.1239846
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/2906863