Yazarlar (1) |
![]() Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Amaç: Bu çalışma yabancı dil olarak İngilizce öğreten öğretmenlerin mesleki kimlik algılarını metafor ve emoji çıkarımları üzerinden araştırmayı amaçlamaktadır. Metod: Çalışmaya Türkiye’deki farklı eğitim kurumlarında 40 yabancı dil olarak İngilizce öğreten öğretmen gönüllü olarak katılmıştır. Araştırmanın esas noktası olarak, öğretmenlerden mesleki kimliklerini temsil etmek adına ilgili metaforları seçmedeki temel nedeni açıklamalarının yanı sıra, temsili metaforlarla mesleki kimliklerini ifade etmeleri ve yabancı dil olarak İngilizce öğretmeni olarak duygularını ve kimliklerini temsil eden ilk 4 emojiyi yazmaları istenmiştir. Verilerin analizi için içerik analizi ve tanımlayıcı analiz kullanılmıştır. Bulgular: Analizlere göre metaforlar 8 farklı kategoriye ayrılmıştır. Metafor gruplarıyla ilgili olarak, etiketler ‘yeni bir kimlik,’, ‘meydan okuyucu’, ‘zanaatkar’, ‘ilham verici’, ‘besleyici’, ‘problem çözücü’, ‘gezgin’ ve ‘canlılık’ olarak belirmiştir. Ayrıca, katılımcıların mesleki kimlikleriyle özdeşleştirdiği en çok yazılan emojiler genellikle gülen yüz ikonlarıyla mesleki memnuniyeti simgeleyen olumlu görseller olarak karşımıza çıkmıştır. Sonuç: Çalışmanın nihai kanıtı bu öğretmenlerin kendilerini mesleki olarak nasıl düşündüklerine yönelik önemli çıkarımları ortaya koymuştur. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Kastamonu Eğitim Dergisi |
Dergi ISSN | 2147-9844 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 03-2023 |
Cilt No | 31 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 175 / 185 |
Doi Numarası | 10.24106/kefdergi.1271468 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/3037242 |
Atıf Sayıları | |
Google Scholar | 4 |