img
img
The EFL Teachers’ Self-perceptions of Professional Teacher Identity in Turkey     
Yazarlar (1)
Dr. Öğr. Üyesi Fatma KİMSESİZ Dr. Öğr. Üyesi Fatma KİMSESİZ
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Amaç: Bu çalışma yabancı dil olarak İngilizce öğreten öğretmenlerin mesleki kimlik algılarını metafor ve emoji çıkarımları üzerinden araştırmayı amaçlamaktadır. Metod: Çalışmaya Türkiye’deki farklı eğitim kurumlarında 40 yabancı dil olarak İngilizce öğreten öğretmen gönüllü olarak katılmıştır. Araştırmanın esas noktası olarak, öğretmenlerden mesleki kimliklerini temsil etmek adına ilgili metaforları seçmedeki temel nedeni açıklamalarının yanı sıra, temsili metaforlarla mesleki kimliklerini ifade etmeleri ve yabancı dil olarak İngilizce öğretmeni olarak duygularını ve kimliklerini temsil eden ilk 4 emojiyi yazmaları istenmiştir. Verilerin analizi için içerik analizi ve tanımlayıcı analiz kullanılmıştır. Bulgular: Analizlere göre metaforlar 8 farklı kategoriye ayrılmıştır. Metafor gruplarıyla ilgili olarak, etiketler ‘yeni bir kimlik,’, ‘meydan okuyucu’, ‘zanaatkar’, ‘ilham verici’, ‘besleyici’, ‘problem çözücü’, ‘gezgin’ ve ‘canlılık’ olarak belirmiştir. Ayrıca, katılımcıların mesleki kimlikleriyle özdeşleştirdiği en çok yazılan emojiler genellikle gülen yüz ikonlarıyla mesleki memnuniyeti simgeleyen olumlu görseller olarak karşımıza çıkmıştır. Sonuç: Çalışmanın nihai kanıtı bu öğretmenlerin kendilerini mesleki olarak nasıl düşündüklerine yönelik önemli çıkarımları ortaya koymuştur.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kastamonu Eğitim Dergisi
Dergi ISSN 2147-9844
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 03-2023
Cilt No 31
Sayı 2
Sayfalar 175 / 185
Doi Numarası 10.24106/kefdergi.1271468
Makale Linki https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/3037242
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 4
The EFL Teachers’ Self-perceptions of Professional Teacher Identity in Turkey

Paylaş