img
The effect of school type on EFL teachers’ burnout: The case in Turkey     
Yazarlar
Dr. Öğr. Üyesi Fatma KİMSESİZ Dr. Öğr. Üyesi Fatma KİMSESİZ
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Öğretmenler eğitimde liderdir. Onların enerjileri öğrenme ve öğretme sürecine katkı sağlar. Yabancı dil derslerinde etkili öğretimin esaslarından biri yüksek motivasyonlu öğretmenlere sahip olmaktır. Bu yüzden, onların mesleki doyumluluğu ve enerjisi dil öğrenme sürecinde büyük bir etkiye sahiptir. Bununla birlikte, öğretmenleri duygusal, fiziksel ve psikolojik olarak etkileyen tükenmişlik, öğretmenlerin performansını düşürebilir ve süreç boyunca öğrencilere veya çalışma alanına karşı yaklaşımlarında olumsuz etki yaratabilir. Bu çalışmanın amacı yabancı dil olarak İngilizce öğretmenlerinin tükenmişlik seviyelerini incelemek ve yaş ve tecrübe kontrolünde okul türünün tükenmişlik seviyesine etkisini araştırmaktır. Katılımcılar devlet okullarında görev yapmakta olan 74 İngilizce öğretmeninden oluşmaktadır. Katılımcılardan kendileri hakkında demografik bilgilerin ve Maslach Tükenmişlik Ölçeğinde (1981) yer alan Duygusal Tükenmişlik, Benlik Kaybı ve Kişisel Başarı Yetersizliği gibi üç aşamada tükenmişlik seviyelerinin bulunduğu bir ölçeği tamamlamaları istenmiştir. İlk olarak, bulgular genel olarak İngilizce öğretmenlerinin yüksek tükenmişlik seviyesine sahip olduğunu göstermiştir. Ayrıca, bir okul türü olarak ilkokulun öğretmenlerin tükenmişlik seviyelerinin üç alt boyutuna önemli bir etkisinin olduğu saptanmıştır. Literatür ve bulgular göz önünde bulundurularak sonuçlar tartışılmış ve çıkarımlarda bulunulmuştur.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü SCOPUS dergilerinde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Journal of Language and Linguistic Studies
Dergi ISSN 1305-578X
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 12-2019
Cilt No 15
Sayı 4
Sayfalar 1413 / 1425
Doi Numarası 10.17263/jlls.668533
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/pub/jlls/issue/51502/668533
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 16
The effect of school type on EFL teachers’ burnout: The case in Turkey

Paylaş