img
Sosyal Sermayenin Kurumsal İmaj Üzerindeki Etkisi: Sivil Toplum Kuruluşlarında Bir Uygulama   
Yazarlar
Fatma Korkmaz
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Fatih Ferhat ÇETİNKAYA
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışmada, literatürde daha önce irdelenmediği görülen, işletmelerin sahip oldukları sosyalsermayenin kurumsal imajlarına etkisi incelenmektedir. Toplumu oluşturan bireyler arasında iyi niyet, samimiyet,sempati ve sosyal ilişkiler yoluyla oluşan, bireylerin günlük hayatlarında edindikleri somut değerler olarakkavramlaştırılan ve yapısal, bilişsel, ilişkisel boyutlara ayrılan sosyal sermayenin; işletmenin oluşumunusağlayan bütün görsel, sözel ve davranışsal unsurların tamamını yansıtan kurumsal imajın ortaya çıkmasındaoldukça önemli bir rol oynadığı düşünülmektedir. Bu kapsamda öncelikle sosyal sermaye ve kurumsal imajhakkında kavramsal çerçeve sunulmaktadır. Daha sonra araştırma kapsamında gerçekleştirilen anketuygulamasından elde edilen bulgu ve sonuçlar ortaya konulmaktadır. Araştırmada model olarak yapısal eşitlikmodellemesi tercih edilmiştir. Verilerin analizinde SPSS 22.0 ve AMOS 24 paket programları kullanılmıştır.Çalışma sonucunda elde edilen bulgulara göre işletmelerin sahip oldukları ilişkisel sosyal sermaye pozitif yöndearttığında kurumsal imajlarının da artacağı tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı BUSINESS MANAGEMENT STUDIES: AN INTERNATIONAL JOURNAL
Dergi ISSN 2148-2586
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 08-2019
Cilt No 7
Sayı 3
Sayfalar 242 / 256
Doi Numarası 10.15295/BMIJ.V7I3.1241
Makale Linki https://www.bmij.org/index.php/1/article/view/1241/1067
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Sosyal Sermayenin Kurumsal İmaj Üzerindeki Etkisi: Sivil Toplum Kuruluşlarında Bir Uygulama

Paylaş