Yazarlar |
Fatma Korkmaz
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Fatih Ferhat ÇETİNKAYA
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmada, literatürde daha önce irdelenmediği görülen, işletmelerin sahip oldukları sosyalsermayenin kurumsal imajlarına etkisi incelenmektedir. Toplumu oluşturan bireyler arasında iyi niyet, samimiyet,sempati ve sosyal ilişkiler yoluyla oluşan, bireylerin günlük hayatlarında edindikleri somut değerler olarakkavramlaştırılan ve yapısal, bilişsel, ilişkisel boyutlara ayrılan sosyal sermayenin; işletmenin oluşumunusağlayan bütün görsel, sözel ve davranışsal unsurların tamamını yansıtan kurumsal imajın ortaya çıkmasındaoldukça önemli bir rol oynadığı düşünülmektedir. Bu kapsamda öncelikle sosyal sermaye ve kurumsal imajhakkında kavramsal çerçeve sunulmaktadır. Daha sonra araştırma kapsamında gerçekleştirilen anketuygulamasından elde edilen bulgu ve sonuçlar ortaya konulmaktadır. Araştırmada model olarak yapısal eşitlikmodellemesi tercih edilmiştir. Verilerin analizinde SPSS 22.0 ve AMOS 24 paket programları kullanılmıştır.Çalışma sonucunda elde edilen bulgulara göre işletmelerin sahip oldukları ilişkisel sosyal sermaye pozitif yöndearttığında kurumsal imajlarının da artacağı tespit edilmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | BUSINESS MANAGEMENT STUDIES: AN INTERNATIONAL JOURNAL |
Dergi ISSN | 2148-2586 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 08-2019 |
Cilt No | 7 |
Sayı | 3 |
Sayfalar | 242 / 256 |
Doi Numarası | 10.15295/BMIJ.V7I3.1241 |
Makale Linki | https://www.bmij.org/index.php/1/article/view/1241/1067 |