Yazarlar |
Mustafa Altıntaş
|
Doç. Dr. Fatih Ferhat ÇETİNKAYA
Türkiye |
Özet |
Bu araştırmanın amacı duygusal zekâ ve genel öz yeterliğin öğrenmeye ilişkin tutuma etkisinde eleştirel düşünme eğiliminin aracılık rolünün belirlenmesidir. Nicel araştırma deseninde planlanan çalışmaya Yozgat Bozok Üniversitesinde 2021-2022 eğitim-öğretim yılında öğrenim gören ön lisans ve lisans öğrencileri katılım göstermiştir. Araştırmada kolayda örnekleme yöntemi seçilmiş olup, çalışmaya katılmayı kabul eden 414 öğrenci ile çevrim içi platformlar üzerinden anketler toplanmıştır. Toplanan verilerin analizi SPSS 22.00 ve SPSS AMOS 24.00 programları aracılığı ile analiz edilmiştir. Değişkenler arası etkilere ilişkin yapısal eşitlik modeli kurularak analizi yapılan çalışmada duygusal zekânın öğrenmeye ilişkin tutum üzerinde pozitif yönlü ve anlamlı etkisi olduğu belirlenmiştir. Aynı şekilde genel öz yeterliğin öğrenmeye ilişkin tutum üzerinde pozitif yönlü ve anlamlı etkisi olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Fakat duygusal zekâ ve genel öz yeterliğin eleştirel düşünme eğilimi üzerinde anlamlı etkisi bulunmadığı için aracılık şartı sağlanamamıştır. Bu yüzden duygusal zekâ ve genel öz yeterliğin öğrenmeye ilişkin tutuma etkisinde eleştirel düşünme eğiliminin aracılık rolü bulunmamaktadır. Üniversite öğrencileri üzerinde yapılan bu çalışmanın alan yazına katkı sağlaması beklenmektedir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi |
Dergi ISSN | 2148-1237 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2022 |
Cilt No | 57 |
Sayı | 4 |
Sayfalar | 3192 / 3211 |
Doi Numarası | 10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.22.10.1843 |
Makale Linki | http://www.makalesistemi.com/panel/files/manuscript_files_publish/e61942b4897972dd6a60f8037db34c7c/13f2be5690c2ecb8dd659aa62fbec4a7/5d8fb6bacb82574.pdf |