img
DUYGUSAL ZEKA VE GENEL ÖZ YETERLİĞİN ÖĞRENMEYE İLİŞKİN TUTUMA ETKİSİNDE ELEŞTİREL DÜŞÜNME EĞİLİMİNİN ARACI ROLÜ: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNDE BİR ARAŞTIRMA   
Yazarlar
Mustafa Altıntaş
Doç. Dr. Fatih Ferhat ÇETİNKAYA
Türkiye
Özet
Bu araştırmanın amacı duygusal zekâ ve genel öz yeterliğin öğrenmeye ilişkin tutuma etkisinde eleştirel düşünme eğiliminin aracılık rolünün belirlenmesidir. Nicel araştırma deseninde planlanan çalışmaya Yozgat Bozok Üniversitesinde 2021-2022 eğitim-öğretim yılında öğrenim gören ön lisans ve lisans öğrencileri katılım göstermiştir. Araştırmada kolayda örnekleme yöntemi seçilmiş olup, çalışmaya katılmayı kabul eden 414 öğrenci ile çevrim içi platformlar üzerinden anketler toplanmıştır. Toplanan verilerin analizi SPSS 22.00 ve SPSS AMOS 24.00 programları aracılığı ile analiz edilmiştir. Değişkenler arası etkilere ilişkin yapısal eşitlik modeli kurularak analizi yapılan çalışmada duygusal zekânın öğrenmeye ilişkin tutum üzerinde pozitif yönlü ve anlamlı etkisi olduğu belirlenmiştir. Aynı şekilde genel öz yeterliğin öğrenmeye ilişkin tutum üzerinde pozitif yönlü ve anlamlı etkisi olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Fakat duygusal zekâ ve genel öz yeterliğin eleştirel düşünme eğilimi üzerinde anlamlı etkisi bulunmadığı için aracılık şartı sağlanamamıştır. Bu yüzden duygusal zekâ ve genel öz yeterliğin öğrenmeye ilişkin tutuma etkisinde eleştirel düşünme eğiliminin aracılık rolü bulunmamaktadır. Üniversite öğrencileri üzerinde yapılan bu çalışmanın alan yazına katkı sağlaması beklenmektedir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi
Dergi ISSN 2148-1237
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2022
Cilt No 57
Sayı 4
Sayfalar 3192 / 3211
Doi Numarası 10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.22.10.1843
Makale Linki http://www.makalesistemi.com/panel/files/manuscript_files_publish/e61942b4897972dd6a60f8037db34c7c/13f2be5690c2ecb8dd659aa62fbec4a7/5d8fb6bacb82574.pdf