Yazarlar |
Ekrem Levent İlhan
Gazi Üniversitesi, Türkiye |
Eylem GENCER
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Hakkı Ulucan
Türkiye |
Özet |
Bu araştırma okullar arası spor müsabakalarına katılan ve katılmayan ilköğretimöğrencilerinin ruh sal uyum düzeylerinde anlamlı bir farklılığın olup olmadığını incelemekamacıyla yürütülmüştür. Araştırma grubunu 8 -12 yaş aralığında, farklı branşlarda okullarsporları yapan(44 kız, 22 erkek) 66 sporcu -öğrenci ve spor yapmayan (49 kız, 17 erkek)66 ilköğretim öğrencisi olmak üzere toplam 132 çocuk (93 kız, 39 erkek) oluşturmaktadır.Veri toplama aracı olarak Hacettepe Ruhsal Uyum Ölçeği kullanılmıştır. Elde edilenverilerin analizinde bağımsız örneklemlerde t testi ve kruskal wallis test yöntemlerindenyararlanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre; öğrencilerin nevrotik, davranış ve diğerdavranış sorun düzeylerinde okullar arası spor müsabakalarına katılanların lehineistatistiksel olarak anlamlı farklılıklar görülmüştür Okullar arası spor müsabakalarınakatılan sporcu öğrencilerin branşlarına göre nevrotik, davranış ve diğer davranış sorundüzeylerinde istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar görülmemiştir. Sonuç olarak okullararası spor müsabakalarına katılan çocuklar, katılmayan akranlarına göre ruh sal olarakdaha uyumludur denilebilir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD) |
Dergi ISSN | 2147-1037 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2011 |
Cilt No | 12 |
Sayı | 4 |
Sayfalar | 265 / 276 |
Makale Linki | https://kefad.ahievran.edu.tr/Kefad/ArchiveIssues/PDF/65226a15-4e53-e711-80ef-00224d68272d |