img
Okul Sporlarına Katılan ve Katılmayan İlköğretim Öğrencilerinin Ruhsal Uyum Düzeylerinin İncelenmesi   
Yazarlar
Ekrem Levent İlhan
Gazi Üniversitesi, Türkiye
 Eylem GENCER Eylem GENCER
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Hakkı Ulucan
Türkiye
Özet
Bu araştırma okullar arası spor müsabakalarına katılan ve katılmayan ilköğretimöğrencilerinin ruh sal uyum düzeylerinde anlamlı bir farklılığın olup olmadığını incelemekamacıyla yürütülmüştür. Araştırma grubunu 8 -12 yaş aralığında, farklı branşlarda okullarsporları yapan(44 kız, 22 erkek) 66 sporcu -öğrenci ve spor yapmayan (49 kız, 17 erkek)66 ilköğretim öğrencisi olmak üzere toplam 132 çocuk (93 kız, 39 erkek) oluşturmaktadır.Veri toplama aracı olarak Hacettepe Ruhsal Uyum Ölçeği kullanılmıştır. Elde edilenverilerin analizinde bağımsız örneklemlerde t testi ve kruskal wallis test yöntemlerindenyararlanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre; öğrencilerin nevrotik, davranış ve diğerdavranış sorun düzeylerinde okullar arası spor müsabakalarına katılanların lehineistatistiksel olarak anlamlı farklılıklar görülmüştür Okullar arası spor müsabakalarınakatılan sporcu öğrencilerin branşlarına göre nevrotik, davranış ve diğer davranış sorundüzeylerinde istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar görülmemiştir. Sonuç olarak okullararası spor müsabakalarına katılan çocuklar, katılmayan akranlarına göre ruh sal olarakdaha uyumludur denilebilir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD)
Dergi ISSN 2147-1037
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2011
Cilt No 12
Sayı 4
Sayfalar 265 / 276
Makale Linki https://kefad.ahievran.edu.tr/Kefad/ArchiveIssues/PDF/65226a15-4e53-e711-80ef-00224d68272d
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş