Yazarlar (2) |
Özkan Çikrıkci
Ordu Üniversitesi, Türkiye |
Doç. Dr. Evren ERZEN
Artvin Çoruh Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu meta-analiz çalışmasında cinsiyetin akademik erteleme üzerindeki üzerindeki etkisi test edilmiştir. Öncelikle literatür taraması yapılarak ilgili yayınlar bir havuzda toplanmıştır (n=97). Araştırmacılar tarafından belirlenen ölçütler doğrultusunda 25 çalışmanın analize dahil edilmesine karar verilmiştir. Rassal etki modeli kullanılarak yapılan analiz sonuçları, cinsiyetin akademik erteleme üzerinde düşük düzeyde anlamlı etkisinin olduğunu göstermektedir (f=25, d= .25, p<.001, SEd= .05). Çalışmada araştırmanın yapıldığı ülke, örneklem grubu ve yayım türü moderatör, değişken olarak belirlenmiştir. Sadece araştırmanın yapıldığı ülke değişkeninin moderatör değişken olduğu belirlenmiştir (Qb= 15.48, df= 1, p<.05). Elde edilen sonuçlara göre cinsiyet akademik erteleme üzerinde etki yaratan bir değişkendir. Ayrıca Türkiye ile diğer ülkelerde yapılan çalışmalar arasında cinsiyetin akademik erteleme üzerindeki etkisi bağlamında anlamlı bir farklılık bulunmaktadır |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Hacettepe University Journal of Education |
Dergi ISSN | 1300-5340 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2016 |
Cilt No | 31 |
Sayı | 4 |
Sayfalar | 750 / 761 |
Doi Numarası | 10.16986/HUJE.2016015387 |
Makale Linki | http://efdergi.hacettepe.edu.tr/upload/files/1798-akademikerteleme.pdf |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 7 |
Google Scholar | 24 |