img
Cinsiyetin akademik erteleme üzerindeki etkisi: Meta analiz     
Yazarlar
Özkan Çikrıkci
Ordu Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Evren ERZEN
Artvin Çoruh Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu meta-analiz çalışmasında cinsiyetin akademik erteleme üzerindeki üzerindeki etkisi test edilmiştir. Öncelikle literatür taraması yapılarak ilgili yayınlar bir havuzda toplanmıştır (n=97). Araştırmacılar tarafından belirlenen ölçütler doğrultusunda 25 çalışmanın analize dahil edilmesine karar verilmiştir. Rassal etki modeli kullanılarak yapılan analiz sonuçları, cinsiyetin akademik erteleme üzerinde düşük düzeyde anlamlı etkisinin olduğunu göstermektedir (f=25, d= .25, p<.001, SEd= .05). Çalışmada araştırmanın yapıldığı ülke, örneklem grubu ve yayım türü moderatör, değişken olarak belirlenmiştir. Sadece araştırmanın yapıldığı ülke değişkeninin moderatör değişken olduğu belirlenmiştir (Qb= 15.48, df= 1, p<.05). Elde edilen sonuçlara göre cinsiyet akademik erteleme üzerinde etki yaratan bir değişkendir. Ayrıca Türkiye ile diğer ülkelerde yapılan çalışmalar arasında cinsiyetin akademik erteleme üzerindeki etkisi bağlamında anlamlı bir farklılık bulunmaktadır
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Hacettepe University Journal of Education
Dergi ISSN 1300-5340
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2016
Cilt No 31
Sayı 4
Sayfalar 750 / 761
Doi Numarası 10.16986/HUJE.2016015387
Makale Linki http://efdergi.hacettepe.edu.tr/upload/files/1798-akademikerteleme.pdf
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 7
Google Scholar 22
Cinsiyetin akademik erteleme üzerindeki etkisi: Meta analiz

Paylaş