img
img
Akademik motivasyon ve akademik benlik düzeyinin üniversiteye uyumu yordayıcı gücü     
Yazarlar (2)
Doç. Dr. Evren ERZEN Doç. Dr. Evren ERZEN
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Sefa Cumali Merdivenli
Devamını Göster
Özet
Bu çalışmada akademik motivasyon ve akademik benlik değişkenlerinin üniversiteye uyum becerisini yordayıp yordamadığının belirlenmesi amaçlanmıştır. Korelasyonel desende yapılan bu araştırmanın örneklemi 253 kadın (%80,8), 60 erkek (%19,2) olmak üzere 318 üniversite öğrencisinden oluşmaktadır (X̄yaş=21,09, SS=12). Bulgular, %59’luk açıklanan varyans oranıyla akademik motivasyon ve akademik benlik değişkenlerinin üniversiteye uyum becerisini yordayıcı gücü olduğunu ortaya koymaktadır. Çalışmanın alt amaçları doğrultusunda yapılan analizlerde ise kadın üniversite öğrencilerinin akademik uyum düzeylerinin erkeklerinkinden yüksek olduğu, arkadaş ilişkilerinde uyum için ise cinsiyetin farklılaşmaya sebep olmadığı belirlenmiştir. Ayrıca öğrenim görülen bölüm ve sınıf düzeylerinin de üniversiteye uyumda farklılaşma yaratmadığı belirlenmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Dergi ISSN 1302-1265
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2024
Cilt No 26
Sayı 4
Sayfalar 1527 / 1547
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş