Yazarlar (2) |
Doç. Dr. Evren ERZEN
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Sefa Cumali Merdivenli
|
Özet |
Bu çalışmada akademik motivasyon ve akademik benlik değişkenlerinin üniversiteye uyum becerisini yordayıp yordamadığının belirlenmesi amaçlanmıştır. Korelasyonel desende yapılan bu araştırmanın örneklemi 253 kadın (%80,8), 60 erkek (%19,2) olmak üzere 318 üniversite öğrencisinden oluşmaktadır (X̄yaş=21,09, SS=12). Bulgular, %59’luk açıklanan varyans oranıyla akademik motivasyon ve akademik benlik değişkenlerinin üniversiteye uyum becerisini yordayıcı gücü olduğunu ortaya koymaktadır. Çalışmanın alt amaçları doğrultusunda yapılan analizlerde ise kadın üniversite öğrencilerinin akademik uyum düzeylerinin erkeklerinkinden yüksek olduğu, arkadaş ilişkilerinde uyum için ise cinsiyetin farklılaşmaya sebep olmadığı belirlenmiştir. Ayrıca öğrenim görülen bölüm ve sınıf düzeylerinin de üniversiteye uyumda farklılaşma yaratmadığı belirlenmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi |
Dergi ISSN | 1302-1265 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2024 |
Cilt No | 26 |
Sayı | 4 |
Sayfalar | 1527 / 1547 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil |