img
COVID-19 SALGINININ ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ AKADEMİK VE PSİKO-SOSYAL ETKİLERİ   
Yazarlar
Dr. Öğr. Üyesi Ertuğrul TALU
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Dilek GENÇTANIRIM KURT
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Tüm dünyayı etkisi altına alan covid 19 salgını insanların normal yaşam koşullarında pek çok değişimi de beraberinde getirmiştir. Bu değişimler ise her yaş ve gelişim dönemindeki bireyler farklı biçimlerde etkilemiştir. Özellikle çocukların salgınla değişen yaşam koşullarından kısa ve uzun süreli nasıl etkilenebilecekleri çocukların gelişimini konu alan birçok disiplin için önemli bir sorun haline gelmeye başlamıştır. Bu çalışmada ilkokul dönemindeki çocukların covid 19 salgını sürecinden akademik ve psiko-sosyal açıdan nasıl etkilenebileceklerine ilişkin uzman görüşlerinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Araştırma, nitel araştırma modellerinden olgu bilim (fenomenoloji) modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir.Çalışmada amaçlı örnekleme yöntemi ile psikolojik danışma ve rehberlik, psikoloji, psikiyatri, çocuk gelişimi ve temel eğitim alanlarından seçilen ve en az doktora derecesine sahip olan 25 uzmanın görüşüne başvurulmuştur. Bu doğrultuda araştırmaya ilişkin veriler, araştırmacılar tarafından hazırlanmış olan yarı yapılandırılmış bir görüşme formu ile toplanmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular akademik ve psiko-sosyal etkiler olmak üzere iki temel kategori altında incelenmiştir. Akademik etkiler kategorisinde yer alan tema ve kodların tamamının olumsuz etkileri içeren verilerden oluştuğu tespit edilirken, psiko-sosyal etkiler kategorisinde yer alan tema ve kodların ise güçlenen ebeveyn çocuk ilişkisi, yeni normaller ve yeni ilişki kurma şemalarının gelişimine ilişkin olumlu katkılar sağlama dışında çoğunlukla olumsuz etkiler içeren verilerden oluştuğu belirlenmiştir.
Anahtar Kelimeler
Covid 19 salgını,Akademik gelişim,psiko-sosyal gelişim,İlkokul çağı
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Dergi ISSN 2149-0767
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 03-2022
Cilt No 8
Sayı 1
Sayfalar 172 / 189
Doi Numarası 10.31592/aeusbed.1030839
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/pub/aeusbed
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 2
COVID-19 SALGINININ ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ AKADEMİK VE PSİKO-SOSYAL ETKİLERİ

Paylaş