img
BİLİM VE SANAT MERKEZLERİ İNGİLİZCE ÖĞRETİM PROGRAMININ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE DAYALI OLARAK İNCELENMESİ   
Yazarlar
Hayriye Torunoğlu
 Menderes ÜNAL Menderes ÜNAL
Türkiye
Dr. Öğr. Üyesi Ersoy KARABAY Dr. Öğr. Üyesi Ersoy KARABAY
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışmanın amacı Bilim ve Sanat Merkezlerinde uygulanmakta olan İngilizce öğretimprogramını uygulayıcıları olan İngilizce öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda incelemektir.Çalışma betimsel bir durum çalışmasıdır. Nitel veri toplama tekniklerinden görüşme tekniği ileveri toplama işlemi gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri Bilim ve Sanat Merkezi’nde (BİLSEM)görev yapmakta olan gönüllü İngilizce öğretmenlerinden görüşme yolu ile elde edilmiştir. Amaçlıörneklem tekniklerinden maksimum çeşitlilik örnekleme kullanılarak oluşturulan çalışmagrubunda 12 İngilizce öğretmeni yer almıştır. Araştırma kapsamında İngilizce öğretim programıkazanımlar, içerik, öğretme-öğrenme süreci ve değerlendirme boyutlarıyla değerlendirilmiştir.Elde edilen veriler Nvivo 11 programına aktarılarak içerik analizi yapılmıştır. Öğretmen görüşlerinedayalı olarak elde edilen bulgular incelendiğinde kazanımların ve içeriğin öğrenci seviyelerineuygun olmadığı, uygulanmakta olan etkinlik kitabının güncellenmesi gerektiği, önerilen yöntem vetekniklerin yeterli olduğu sonucuna varılmıştır. Bununla birlikte değerlendirme ölçeklerinin yeterliolmadığı ve zenginleştirilmesi gerektiği ortaya çıkmıştır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı International Journal of Eurasia Social Sciences
Dergi ISSN 2146-1961
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 06-2021
Cilt No 12
Sayı 44
Sayfalar 277 / 292
Doi Numarası 10.35826/ijoess.2892
Makale Linki http://www.ijoess.com/Makaleler/309919457_5.%20278-292%20Hayriye%20Toruno%c4%9flu.pdf