Yazarlar |
Nuri Can Aksoy
Türkiye |
Dr. Öğr. Üyesi Ersoy KARABAY
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Esra Eker Durmuş
Türkiye |
Mehmet Göktaş
Türkiye |
Fatma Çiloğlan Konur
Türkiye |
Özet |
Nitel araştırma desenlerinden durum çalışması modelinde olan bu çalışmada 2010-2017 yılları arasında yazılan doktora tez özetlerinin incelenmesini amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, Türkiye ulusal tez merkezi adresinden eğitim alanındaki 3463 doktora tez özetine ulaşılmıştır. Araştırmacılar tez özeti inceleme formu geliştirmiştir. Özetler doküman analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Her bir özet iki farklı uzman birbirlerinden bağımsız olarak incelenmiştir. Tez özetlerinin neredeyse tamamına yakınında amaç, bulgulara yer verildiği, çoğunda örneklemden ve veri toplama araçlarından bahsedilmediği görülmüştür. Bununla birlikte az sayıda tezde veri toplama ve örnekleme yöntemine yer verildiği, az sayıda kısaltma ve referans kullanıldığı görülmüştür. Yıllar içinde doktora tez sayılarının cinsiyete göre anlamlı farklılık göstermediği bulunmuştur. Sonuç olarak tez özetlerinde özellikle yöntem bilgisi eksikliği olduğu görülmektedir. Üniversiteler arasında, hatta üniversitelerin kendi içerisindeki programlardaki doktora tez özeti farklılıkları tez hakkında fikir edinilmesini zorlaştırmaktadır. Enstitülerin tez yazım kılavuzlarında, tez özetlerinin, gerekli nitelikler dikkate alınarak ulusal yeni bir şablonda ifade edilmelidir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Kuramsal Eğitimbilim Dergisi |
Dergi ISSN | 1308-1659 |
Dergi Tarandığı Indeksler | Journals Indexed in Eric |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 04-2021 |
Cilt No | 14 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 246 / 263 |
Doi Numarası | 10.30831/akukeg.850474 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/pub/akukeg |