img
Otizmli Çocuklarda Temel Hareket Eğitiminin Fiziksel Uygunluk Parametreleri Üzerine Etkisi   
Yazarlar
Prof. Dr. Ersan KARA Prof. Dr. Ersan KARA
Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi, Türkiye
Gamze Beyazoğlu
Engin Uysal
Özet
Bu çalışmanın amacı, 6-11 yaş erkek otizmli çocuklara 12 hafta süreyle uygulanan temel hareket eğitiminin fiziksel uygunluk parametreleri üzerine etkisinin incelenmesidir. Araştırmaya, yaşları 6 ile 11 yaş arasında bulunan, yaş ortalamaları 7,33±1,50, boy ortalamaları 135,22±4,16 ve kilo ortalamaları 37,33±4,04 olan toplam 9 erkek çocuk katılmıştır. Hareket eğitiminin etkisini belirlemek için Eurofit Test Bataryası kullanılarak, dikey sıçrama, durarak uzun atlama, squat, şınav, reaksiyon zamanı, denge ve esneklik ölçümleri yapılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde SPSS 21 paket programı kullanılmıştır. Ön test ve son test arasındaki farklılığın belirlenmesinde paired t testi uygulanmıştır. Yapılan bağımlı t testi sonuçlarına göre, durarak uzun atlama, esneklik ve dikey sıçrama değişkenleri bakımından ön-test ve son-test arasında istatistiki olarak anlamlı düzeyde farklılık bulunmuştur (p<0.01). Squat ve şınav değişkenleri bakımından ön-test ve son-test arasında anlamlı düzeyde farklılık bulunmuştur (p<0.05). Reaksiyon zamanı ve denge değişkenleri bakımından ön-test son-test arasında anlamlı farklılık bulunmamıştır (p>0.05). Sonuç olarak, düzenli periyotlarla uygulanan hareket eğitiminin 6-11 yaş otizmli çocuklarda fiziksel uygunluk parametrelerini anlamlı düzeyde geliştirdiği görülmüştür.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi
Dergi ISSN 1304-284X
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 03-2019
Cilt No 17
Sayı 11
Sayfalar 88 / 102
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/pub/spormetre/issue/44018/503317
Atıf Sayıları

Paylaş