img
EĞİTİCİLERİN HİZMET İÇİ EĞİTİM İHTİYAÇLARININ BELİRLENMESİ: BİLECİK İLİ ÖRNEĞİ   
Yazarlar
Necati Cemaloğlu
Gazi Üniversitesi, Türkiye
Volkan Kukul
Amasya Üniversitesi, Türkiye
Mutlu Tahsin Üstündağ
Gazi Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Erhan GÜNEŞ
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Aslıhan Selcen Bingöl Arslangilay
Gazi Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bilgi toplumunda eğitimin öncelikli görevleri arasında evrenseldüşünebilen, bilgiyi sorgulayan, problem çözebilen ve işbirlikçiçalışabilen bireyler yetiştirmek gelmektedir. Bu bireyleri yetiştireceköğretmenlerin de yine bu niteliklere ve çağın ihtiyaçlarına göre kendileriniyenilemeleri önem taşımaktadır. Görevdeki öğretmenlerimizin çağınşartlarına uygun olarak beceri ve bilgilerini güncellemenin en etkin yoludoğru planlanan hizmet içi eğitimler olmalıdır. Bu araştırmanın amacıBilecik ilinde çalışan öğretmenlerin ihtiyaç duydukları hizmet içi eğitimeilişkin ihtiyaç analizini ortaya koymaktır. Araştırmada araştırmacılartarafından geliştirilen anket ve açık uçlu sorulara 1632 öğretmençevrimiçi olarak cevap vermişlerdir. Anketin ilk bölümünde demografikbilgilere yer verilmiş, ikinci bölümünde 38 maddeden oluşan, 5’li Likerttipi ankette öğretmenlerin mesleki gelişim, birlikte çalışma ve iletişim,yenilikçi eğitim öğretim, ölçme ve değerlendirme, rehberlik, sınıf yönetimive liderlik beceri algıları sorgulanmaya çalışılmıştır. Üçüncü bölümde isebilgi ve iletişim teknolojilerine yönelik yeterlik algıları ve aynı zamandabilgi ve iletişim teknolojilerini eğitim ortamlarında kullanmada hissettikleri zorluk düzeylerini ölçmeye ilişkin sorulara yer verilmiştir.Veri toplama aracının son bölümünde ise öğretmenlere hizmet içieğitimlerin daha verimli olması için önerileri ve sorgulanan alanlardışında almak istedikleri eğitimlere yer verilmiştir. Anket verilerinin nicelanaliz teknikleri, açık uçlu soruların da nitel analiz teknikler yardımıylaçözümlendiği araştırmanın bulgularında öğretmenlerin kendileriniteknoloji konusundaki daha az yeterli hissettikleri, diğer alanlarda dahayetkin hissettikleri görülmüştür. Öğretmenler eğitimlerin zamanı, eğitimiveren kişilerin kalitesi, eğitim konularının kendilerine yarar sağlamasıgibi konularda öneriler sunmuşlar ve özellikle kendilerine teknolojikyetkinlik sağlayacak eğitimlerin sunulmasını istediklerini belirtmişlerdir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Electronic Turkish Studies
Dergi ISSN 1308-2140
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2018
Cilt No 13
Sayı 11
Sayfalar 399 / 420
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 8

Paylaş