Yazarlar |
Necati Cemaloğlu
Gazi Üniversitesi, Türkiye |
Volkan Kukul
Amasya Üniversitesi, Türkiye |
Mutlu Tahsin Üstündağ
Gazi Üniversitesi, Türkiye |
Erhan GÜNEŞ
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Aslıhan Selcen Bingöl Arslangilay
Gazi Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bilgi toplumunda eğitimin öncelikli görevleri arasında evrenseldüşünebilen, bilgiyi sorgulayan, problem çözebilen ve işbirlikçiçalışabilen bireyler yetiştirmek gelmektedir. Bu bireyleri yetiştireceköğretmenlerin de yine bu niteliklere ve çağın ihtiyaçlarına göre kendileriniyenilemeleri önem taşımaktadır. Görevdeki öğretmenlerimizin çağınşartlarına uygun olarak beceri ve bilgilerini güncellemenin en etkin yoludoğru planlanan hizmet içi eğitimler olmalıdır. Bu araştırmanın amacıBilecik ilinde çalışan öğretmenlerin ihtiyaç duydukları hizmet içi eğitimeilişkin ihtiyaç analizini ortaya koymaktır. Araştırmada araştırmacılartarafından geliştirilen anket ve açık uçlu sorulara 1632 öğretmençevrimiçi olarak cevap vermişlerdir. Anketin ilk bölümünde demografikbilgilere yer verilmiş, ikinci bölümünde 38 maddeden oluşan, 5’li Likerttipi ankette öğretmenlerin mesleki gelişim, birlikte çalışma ve iletişim,yenilikçi eğitim öğretim, ölçme ve değerlendirme, rehberlik, sınıf yönetimive liderlik beceri algıları sorgulanmaya çalışılmıştır. Üçüncü bölümde isebilgi ve iletişim teknolojilerine yönelik yeterlik algıları ve aynı zamandabilgi ve iletişim teknolojilerini eğitim ortamlarında kullanmada hissettikleri zorluk düzeylerini ölçmeye ilişkin sorulara yer verilmiştir.Veri toplama aracının son bölümünde ise öğretmenlere hizmet içieğitimlerin daha verimli olması için önerileri ve sorgulanan alanlardışında almak istedikleri eğitimlere yer verilmiştir. Anket verilerinin nicelanaliz teknikleri, açık uçlu soruların da nitel analiz teknikler yardımıylaçözümlendiği araştırmanın bulgularında öğretmenlerin kendileriniteknoloji konusundaki daha az yeterli hissettikleri, diğer alanlarda dahayetkin hissettikleri görülmüştür. Öğretmenler eğitimlerin zamanı, eğitimiveren kişilerin kalitesi, eğitim konularının kendilerine yarar sağlamasıgibi konularda öneriler sunmuşlar ve özellikle kendilerine teknolojikyetkinlik sağlayacak eğitimlerin sunulmasını istediklerini belirtmişlerdir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Electronic Turkish Studies |
Dergi ISSN | 1308-2140 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2018 |
Cilt No | 13 |
Sayı | 11 |
Sayfalar | 399 / 420 |