img
Aktif Öğrenme Teknikleri ile Zenginleştirilmiş Öğretim Yönteminin 5. Sınıf Öğrencilerinin Fen ve Teknoloji Dersi Akademik Başarı ve Tutumları Üzerine Etkisi   
Yazarlar
Dr. Öğr. Üyesi Enver TÜRKSOY Dr. Öğr. Üyesi Enver TÜRKSOY
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Erdal Taşlıdere
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışmanın amacı, aktif öğrenme teknikleri ile zenginleştirilmiş öğretim yönteminin ilkokul 5. sınıf öğrencilerinin Yaşamımızdaki Elektrik Ünitesi akademik başarı ve tutumlarına etkisini incelemektir. Araştırmada ön-test, son-test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmış olup, çalışmaya Burdur il merkezindeki iki okuldan toplam 121 öğrenci katılmıştır. Her okuldan iki sınıf, biri deney diğeri kontrol grubu olmak üzere yansız olarak atanmıştır. Araştırmacılar tarafından Başarı Testi ve Tutum Ölçeği geliştirilmiş, ön-test ve son-test olarak uygulanmıştır. Sonuçlar ön-başarı ortalamaları arasında kontrol grubu lehine anlamlı bir farklılığın bulunduğunu fakat ön-tutum puanları arasında herhangi bir farklılığın bulunmadığını göstermiştir. Kullanılan yöntemin sonbaşarı ve son-tutum puanları üzerindeki etkisi MANCOVA ve devamında ANCOVA analizi ile test edilmiştir. Sonuçlar ön-tutum ve karne notları kontrol edildiğinde, aktif öğrenme teknikleri ile zenginleştirilmiş öğretimin öğrencilerin son-başarı ve son-tutum puanları üzerinde anlamlı farklılıklar oluşturduğunu göstermiştir
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 2147-1037
Dergi Tarandığı Indeksler Education Full Text (H. W. Wilson) Database Covarage List
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 04-2016
Cilt No 17
Sayı 1
Sayfalar 57 / 77
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 13

Paylaş