Yazarlar |
Emre Demirtaş
Türkiye |
Dr. Öğr. Üyesi Enver TÜRKSOY
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Covid-19 salgınının Dünya Sağlık Örgütü tarafından bir pandemi durumu olarak tanımlanmasının ardından Türkiye’de yüz yüze eğitim sürecine ara verilerek önce uzaktan eğitim şeklinde sonrasında ise “seyreltilmiş eğitim programı” olarak adlandırılan hibrit eğitim programı şeklinde eğitime devam edilmiştir. Pandemi döneminde hibrit eğitim modelinde okuma yazma sürecini tanımlamaya yönelik gerçekleştirilen bu çalışma nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması modelinin iç içe tek durum deseni kullanılarak yürütülmüştür. Araştırma verileri 2020-2021 eğitim öğretim yılı bahar döneminin bitiminin ardından ilkokul birinci sınıf eğitimini tamamlamış öğrencilerden, öğretmenlerden ve velilerden toplanmıştır. Çalışma grubunu amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme ve kartopu örnekleme yöntemi ile dâhil etme ve hariç tutma kriterleri doğrultusunda 44 birinci sınıf öğrencisi, 30 birinci sınıf öğretmeni ve 23 birinci velisi oluşturmaktadır. Araştırma verileri öğrencilerden çiz-yaz-anlat tekniği ile veli ve öğretmenlerden ise alanında uzman araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formları aracılığı ile elde edilmiştir. Elde edilen verilerin çözümlenmesinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda eğitim sürecinin paydaşları olan öğrenci, öğretmen ve velilerin pandemi döneminde uygulanan eğitim sürecine yönelik olumlu ve olumsuz bulgulara ulaşılmıştır. Elde edilen sonuçlar literatür doğrultusunda tartışılmış, eğitim yöneticilerine ve araştırmacılara önerilerde bulunulmuştur. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Electronic Journal of Social Sciences |
Dergi ISSN | 1304-0278 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 07-2023 |
Cilt No | 22 |
Sayı | 88 |
Sayfalar | 1787 / 1810 |
Doi Numarası | 10.17755/esosder.1291306 |
Makale Linki | http://dx.doi.org/10.17755/esosder.1291306 |