Yazarlar |
Dr. Öğr. Üyesi Enver TÜRKSOY
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Ridvan Karabulut
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Üstün yetenek belirli ölçümler yaparak konunun uzmanlarının görüşlerine göre belirlenen bir süreç olup, akranlarına göre gelişim alanında ileri olan bireyi ifade eden bir kavramdır. Üstün yetenekli çocukların seçim kriteri aşamasını geçenler Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı Bilim ve Sanat Merkezlerinde (BİLSEM) eğitim görmektedir. BİLSEM olarak adlandırılan bu kurumlar okul dışı destek eğitimi özelliği taşıyıp proje temelli eğitimin verildiği yerlerdir. Üstün yetenekli çocuklar yenilikler, farklı ve sıra dışı gelişmelere karşı ilgi duyan ve merak duyguları üst düzeyde olan bireylerdir. Bu noktada günümüzün alışkanlıkları göz önünde bulundurulduğunda üstün yetenekliler eğitiminde teknoloji kullanımı günümüzün bir gerçeği haline gelmiştir. Teknolojide meydana gelen değişimler eğitim ortamlarının da gelişmesinde etkili olmaktadır. Eğitim ortamları ile bütünleştirilen teknolojilerden biri de dijital gerçeklik teknolojileridir. Bu araştırma 2010 yılından sonra popülerleşmeye başlayan Dijital gerçeklik teknolojileri olan artırılmış gerçeklik, Sanal gerçeklik ve Karma gerçeklik kavramının Bilim Sanat Merkezlerinde kullanımına yönelik öğretmenlerin görüşlerinin belirlenmesi amacı ile gerçekleştirilmiştir. Bilim sanat merkezlerinde üstün yetenekli öğrencilere eğitim veren öğretmenlerin teknolojiye olan yatkınlıkları ve öğretim ortamlarında kullandıkları yenilikçi teknolojilerin belirlenmesi, üstün yetenekli öğrencilere eğitim veren öğretmenlerin yeterlilikleri açısından önem taşımaktadır. Nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim deseni temel alınarak tasarlanan araştırmada öğretmenlerin Dijital gerçeklik kavramlarına yönelik algıları belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma verileri yapılandırılmış görüşmelerle toplanmıştır. Yapılan görüşmelerin içerik analizleri yapılarak araştırma bulguları elde edilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlar da öğretmenlerin artırılmış gerçeklik teknolojisi ve sanal gerçeklik teknolojisi hakkında genel bir bilgiye sahibi olduğu fakat büyük bir kısmının karma gerçeklik teknolojisi konusunda kavramsal sorunlar yaşadıkları görülmüştür. Ayrıca artırılmış gerçeklik ve sanal gerçeklik uygulamalarının BİLSEM uygulanmasının olumlu yönde etki yaratacağı düşünülmesine karşın; sanal gerçekliğin artırılmış gerçeklik ile aynı derecede etkiye sahip olamayacağı konusunda görüş bildirmektedir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi |
Dergi ISSN | 2149-3871 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 01-2020 |
Cilt No | 10 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 436 / 452 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/doi/10.30783/nevsosbilen.657167 |