Yazarlar |
Doç. Dr. Emine ŞENER
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Birey, grup ve örgütsel düzeyde yaşanan çatışmalar ilişkileri olumsuz etkileyebilmektedir. Yaşanan çatışma ve istenmeyen olaylardansonra zedelenen ilişkileri düzenlemede önemli bir rol üstlenen affetmenin sadece duygusal değil aynı zamanda rasyonel tarafıyla daele alınması süreci yeniden keşfetmemizi sağlayacaktır. Bu çalışmada da bu noktadan hareketle affetmenin eleştirel düşünmedenetkilenip etkilenmediği araştırılmıştır. Bu amaçla 2017-2018 eğitim-öğretim yılında bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 400öğrenciye, affetme eğilimi ve eleştirel düşünme eğilimi ölçekleri uygulanmıştır. Uygulama, yüz yüze ve eğitimli anketörler tarafındangerçekleştirilmiştir. Uygulama sonrası elde edilen veriler, istatistik paket programı kullanılarak parametrik analizler yapılmıştır.Değişkenler arasındaki ilişkiyi ve etkiyi tespit etmek amacıyla korelasyon ve regresyon analizleri yapılmıştır. Analizler sonucunda,cinsiyete göre affetme eğilimleri farklılaşırken, eleştirel düşünme eğilimi sadece sınıfa göre değişmektedir. Araştırmada, affetme eğilimiile eleştirel düşünme eğilimi arasında pozitif yönde zayıf bir ilişki varken, eleştirel düşünmenin affetme üzerindeki etkisine ilişkin kurulanregresyon modeli anlamlı kabul edilmiştir. Sonuçlara uygun öneriler geliştirilmiştir |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi. |
Dergi ISSN | 1309-7423 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 09-2019 |
Cilt No | 10 |
Sayı | 3 |
Sayfalar | 522 / 535 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/pub/gumus/issue/49667/466240 |