img
img
Sınıflarında Özel Gereksinimli Öğrencileri Olan Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Sosyal Bilgiler Öğretimine İlişkin Görüşleri   
Yazarlar (2)
Doç. Dr. Durdane ÖZTÜRK Doç. Dr. Durdane ÖZTÜRK
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Deniz AKDAL Doç. Dr. Deniz AKDAL
Türkiye
Devamını Göster
Özet
Ülkemizde ve dünyada özel gereksinimli çocukların sayılarının artması ile birlikte özel eğitim alanında yapılan çalışmalar hız kazanmaya başlamıştır. Özel eğitim alanı içerisinde önemli bir yer olan kaynaştırma eğitimi bunlardan bir tanesidir. Ancak kaynaştırma eğitimi sisteminin dahi tam olarak uygulanmasındaki problemler dahi ortaya konmada gecikme göstermektedir. Bu amaçla, sınıflarında özel gereksinimli öğrencisi bulunan sosyal bilgiler öğretmenlerinin sosyal bilgiler dersi öğretimine ilişkin görüşleri araştırmanın genel amacını oluşturmaktadır. Bu genel amaç doğrultusunda 5, 6 ve 7. sınıflarda özel gereksinimli öğrencisi bulunan 180 sosyal bilgiler öğretmeni araştırmaya dâhil edilmiştir. Araştırmada temel nitel araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırma bulgularına genel olarak bakıldığında; sosyal bilgiler öğretmenlerinin özel gereksinimli öğrencilere yönelik BEP hazırlama konusunda en çok yaşadıkları sıkıntının bilgi eksikliğinden kaynaklandığını belirtmişlerdir. Bununla birlikte sosyal bilgiler dersinin özel gereksinimli öğrencilere öğretilmesinin vatandaşlık bilgisinin ve topluma uyum sağlamasında önemli olduğunu belirtmişlerdir. Sosyal bilgiler dersinin öğretim sürecinde öğretmenler etkinlik yapmanın ve dersi somutlaştırmalarının özel gereksinimli çocuklara belirlenen hedef ve davranışların kazanılmasında çok etkili olduğunu belirtmişlerdir. Ayrıca sosyal bilgiler öğretmenleri özel gereksinimli çocuklara sosyal bilgiler dersinin öğretimi sürecinde çok fazla zaman ayıramadıklarını, çocukların soyut kavramları anlamalarının çok zorlaşması, dersin soyut olması gibi sürece ilişkin görüşlerini belirtmişlerdir.
Anahtar Kelimeler
Bildiri Türü Tebliğ/Bildiri
Bildiri Alt Türü Özet Metin Olarak Yayınlanan Tebliğ (Uluslararası Kongre/Sempozyum)
Bildiri Niteliği Alanında Hakemli Uluslararası Kongre/Sempozyum
Bildiri Dili Türkçe
Kongre Adı VIII. Internetional Eurasian Educational Research Congress (EJER 2021)
Kongre Tarihi 07-07-2021 / 10-07-2021
Basıldığı Ülke Türkiye
Basıldığı Şehir Aksaray
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 11

Paylaş