img
img
Assessing the Self-Efficacy in Inclusive Education Among Pre-Service Social Studies Teachers    
Yazarlar (1)
Doç. Dr. Durdane ÖZTÜRK Doç. Dr. Durdane ÖZTÜRK
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Araştırmanın amacı sosyal bilgiler öğretmen adaylarının kaynaştırma eğitimine ilişkin öz yeterlik düzeylerinin belirlenmesidir. Araştırmaya 211 (135 kadın, 76 erkek) öğretmen adayı gönüllülük esasına dayalı katılmıştır. Tarama yönteminin kullanıldığı araştırmada veriler “Kişisel Bilgiler Formu'' ile '' Öğretmen Adaylarının Kaynaştırma Eğitimine Yönelik Öz Yeterliklerini Belirleme Ölçeği’’ kullanılarak toplanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 25.0 paket programı ile analiz edilmiştir. Verilerin analizinde alt problemlere ilişkin olarak ağırlıklı ortalama (X̅), standart sapma (SS), frekans (f) ve yüzde (%) gibi betimsel istatistiklerinin yanı sıra tek yönlü Anova ve bağımsız örneklem için t-testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda öğretmen adaylarının kaynaştırma eğitimine ilişkin öz yeterlilik düzeylerinin yüksek olduğu belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının öz yeterlik düzeyleri, cinsiyet, yakınında özel gereksinimli birey olup olmama durumu ve eğitim gördükleri üniversite değişkenleri açısından anlamlı farklılık göstermemektedir. Başka bir ifade ile adayların cinsiyete, eğitim gördükleri üniversitelere ve yakın çevrelerinde özel gereksinimli bir birey olup olmama durumuna göre kaynaştırma eğitimine yönelik öz yeterlilik düzeylerinde anlamlı farklılık bulunmamaktadır. Araştırmanın sonuçları literatürdeki ilgili araştırmaların sonuçları ile tartışılmış, sonuçlardan hareketle bazı önerilerde bulunulmuştur.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Ahi Evran University Journal of Kırşehir Education Faculty (JKEF)
Dergi ISSN 2147-1037
Dergi Tarandığı Indeksler Education Full Text (H. W. Wilson) Database Covarage List
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 10-2023
Cilt No 24
Sayı 3
Sayfalar 1787 / 1814
Doi Numarası 10.29299/kefad.1195939
Makale Linki DOI: 10.29299/kefad.1195939
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Assessing the Self-Efficacy in Inclusive Education Among Pre-Service Social Studies Teachers

Paylaş