img
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Psikolojik İhtiyaçları   
Yazarlar
Prof. Dr. Dilek GENÇTANIRIM KURT
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Bayram TAY
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırma, sınıf öğretmeni adaylarının psikolojik ihtiyaçlarının, başarı, başatlık, özerklik ve ilişki boyutuyla incelenmesi, bu ihtiyaçlarla cinsiyet ile anne-baba tutumu, akademik başarı ve sınıf değişkenleri arasındaki ilişkilerin karşılaştırılmalı olarak belirlenmesi amacındadır. Araştırma, korelasyon türü ilişkisel tarama modelindedir. Araştırmanın çalışma grubunu 2012 yılında Ahi Evran Üniversitesi'nde Sınıf Öğretmenliği Programı'na devam eden 229 öğretmen adayı oluşturmuştur. Yapılan bu çalışmada sınıf öğretmeni adaylarının psikolojik ihtiyaçları, başarı, başatlık, özerklik ve ilişki arasında anlamlı farklılık olduğu; başarı ihtiyacının diğer üç ihtiyaçtan daha fazla gereksinim duyulan bir ihtiyaç olduğu sonucu ortaya çıkmıştır. Ayrıca çalışma sonucunda sınıf öğretmeni adaylarında en alt düzeyde olan ihtiyacın ilişki boyutu olduğu bulunmuştur. Bununla birlikte bu çalışmada yapılan çok yönlü varyans analizleri sonucunda sınıf öğretmeni adaylarının psikolojik ihtiyaçları (başarı, ilişki, özerklik ve başatlık) sınıf ve cinsiyet; başarı ve cinsiyet; algılanan anne tutumu ve cinsiyet; algılanan baba tutumu ve cinsiyet değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık göstermediği sonucu elde edilmiştir
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı İlköğretim Online
Dergi Tarandığı Indeksler ULAKBİM
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 05-2015
Cilt No 14
Sayı 2
Sayfalar 647 / 656
Doi Numarası 10.17051/io.2015.73974
Makale Linki http://ilkogretim-online.org.tr/index.html
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 2
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Psikolojik İhtiyaçları

Paylaş