img
Üniversite Öğrencilerinin Güvengenlik Düzeylerinin İncelenmesi   
Yazarlar
Nilüfer Havva Voltan Acar
Hacettepe Üniversitesi, Türkiye
Ahu Arıcıoğlu Canbaz
Pamukkale Üniversitesi, Türkiye
Filiz Gültekin
Uludağ Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Dilek GENÇTANIRIM KURT
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırmanın amacı üniversite öğrencilerinin güvengenlik düzeylerini cinsiyet, üniversiteye giriş puan türü, yaşamın çoğunun geçirildiği yerleşim birimi ve anne-baba tutumu değişkenleri açısından incelemektir. Araştırma grubunu Hacettepe Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu, 2006-2007 Yaz dönemi hazırlık öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmada bağımlı değişken olan güvengenliğin belirlenmesinde Voltan-Acar Kendini Belirleme Ölçeği; bağımsız değişkenlerin belirlenmesinde ise araştırmacılar tarafından geliştirilen Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler, ikili karşılaştırmalar için t testi; çoklu karşılaştırmalar için tek yönlü varyans analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre üniversite öğrencilerinin güvengenlik düzeylerinin cinsiyet, üniversiteye giriş puan türü, yaşamın çoğununun geçirildiği yerleşim birimi açısından anlamlı farklılık göstermediği; ana-baba tutumları açısından demokratik ana-baba tutumu lehine anlamlı farklılık gösterdiği sonucu elde edilmiştir. Araştırma bulguları alan yazında daha önce yapılan araştırma bulguları ile tartışılmış ve öneriler sunulmuştur.
Anahtar Kelimeler
hacettepe üniversitesi,üniversite öğrencileri,atılganlık,atılganlık ölçeği
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü SSCI, AHCI, SCI, SCI-Exp dergilerinde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 1300-5340
Dergi Tarandığı Indeksler SSCI
Dergi Grubu Q4
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 10-2008
Sayı 35
Sayfalar 342 / 350
Makale Linki http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr/200835N%C4%B0L%C3%9CFER%20VOLTAN%20ACAR.pdf
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 15

Paylaş