Yazarlar |
Prof. Dr. Dilek GENÇTANIRIM KURT
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Tuncay Ergene
Hacettepe Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmada sosyal destek, içe yönelim ve akademik başarı değişkenlerinin ergenlerdeki riskli davranışları ne derece yordadığının ortaya konulması amaçlanmıştır. Çalışmanın örneklemini Ankara'da altı farklı liseden random örnekleme yöntemi ile seçilen 9, 10, 11 ve 12. sınıflara devam eden toplam 491 lise öğrencisi oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak Riskli Davranışlar Ölçeği (Gençtanırım ve Ergene, 2014), 1118 Yaş Ergenler İçin Kendini Değerlendirme Ölçeği (Erol ve Şimşek, 2010), Algılanan Sosyal Destek Ölçeği (Yıldırım, 2004) ve kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Çalışmada ele alınan bağımsız değişkenlerin belirlenmesinde Araştırmadan elde edilen sonuçlar ergenlerde riskli davranışların yordanmasına yönelik geliştirilen modelin anlamlı olduğunu ortaya koymuştur. Elde edilen bulgular çerçevesinde, ergenlerdeki riskli davranışlar sosyal destek değişkeni tarafından anlamlı olarak yordanırken, içe yönelim ve akademik başarı değişkenleri tarafından anlamlı olarak yordanmamaktadır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | SSCI, AHCI, SCI, SCI-Exp dergilerinde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Eğitim ve Bilim |
Dergi ISSN | 1300-1337 |
Dergi Tarandığı Indeksler | SSCI |
Dergi Grubu | Q4 |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 02-2017 |
Cilt No | 42 |
Sayı | 189 |
Sayfalar | 137 / 152 |
Doi Numarası | 10.15390/EB.2017.6354 |
Makale Linki | http://egitimvebilim.ted.org.tr/index.php/EB/article/view/6354/2574 |