Yazarlar |
Selen Demirtaş Zorbaz
Adıyaman Üniversitesi, Türkiye |
Arif Özer
Hacettepe Üniversitesi, Türkiye |
Prof. Dr. Dilek GENÇTANIRIM KURT
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Tuncay Ergene
Hacettepe Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Öğretmen – öğrenci ilişkisi, çocuğun okulla tanıştığı ilk andan itibaren sosyal ve duygusal gelişimini belirleyenbir unsurdur. Söz konusu ilişkinin niteliği birçok önleyici ve müdahale edici çalışmaya yol gösterebilecektir.Bu çalışmanın amacı Pianta (2001) tarafından Amerika’da geliştirilen ve İtalya, Hollanda, Yunanistan, Norveçve Çin’de de uyarlama çalışması yapılan Öğretmen – Öğrenci İlişki Ölçeğinin Türkiye uyarlamasınıgerçekleştirmektir. Araştırma, 46 öğretmenin 560 öğrenci için doldurdukları ölçekten elde edilen verilerüzerinde yürütülmüştür. Ölçeğin geçerlik çalışması kapsamında doğrulayıcı ve açımlayıcı faktör analiziyapılmış ve ölçeğin iki faktör ve 23 maddeden oluştuğu belirlenmiştir. Güvenirlik çalışmaları kapsamındaCronbach Alfa katsayıları yakınlık alt boyutu için .83; çatışma alt boyutu için .86 olduğu tespit edilmiştir.Yapılan bu çalışmalar ile ölçeğin, Türkiye’de kullanımı için gerekli geçerlik ve güvenirlik kanıtları sağlanmışve ölçek farklı çalışmalar için kullanılmak üzere alana kazandırılmıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Eğitim ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi |
Dergi ISSN | 1309-6575 |
Dergi Tarandığı Indeksler | ulakbim |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2016 |
Cilt No | 7 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 407 / 418 |
Makale Linki | http://dergipark.ulakbim.gov.tr/epod/article/view/5000205507/5000178792 |