img
Öğretmen Öğrenci İlişki Ölçeği nin ÖÖİÖ Uyarlanması   
Yazarlar
Selen Demirtaş Zorbaz
Adıyaman Üniversitesi, Türkiye
Arif Özer
Hacettepe Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Dilek GENÇTANIRIM KURT
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Tuncay Ergene
Hacettepe Üniversitesi, Türkiye
Özet
Öğretmen – öğrenci ilişkisi, çocuğun okulla tanıştığı ilk andan itibaren sosyal ve duygusal gelişimini belirleyenbir unsurdur. Söz konusu ilişkinin niteliği birçok önleyici ve müdahale edici çalışmaya yol gösterebilecektir.Bu çalışmanın amacı Pianta (2001) tarafından Amerika’da geliştirilen ve İtalya, Hollanda, Yunanistan, Norveçve Çin’de de uyarlama çalışması yapılan Öğretmen – Öğrenci İlişki Ölçeğinin Türkiye uyarlamasınıgerçekleştirmektir. Araştırma, 46 öğretmenin 560 öğrenci için doldurdukları ölçekten elde edilen verilerüzerinde yürütülmüştür. Ölçeğin geçerlik çalışması kapsamında doğrulayıcı ve açımlayıcı faktör analiziyapılmış ve ölçeğin iki faktör ve 23 maddeden oluştuğu belirlenmiştir. Güvenirlik çalışmaları kapsamındaCronbach Alfa katsayıları yakınlık alt boyutu için .83; çatışma alt boyutu için .86 olduğu tespit edilmiştir.Yapılan bu çalışmalar ile ölçeğin, Türkiye’de kullanımı için gerekli geçerlik ve güvenirlik kanıtları sağlanmışve ölçek farklı çalışmalar için kullanılmak üzere alana kazandırılmıştır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Eğitim ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi
Dergi ISSN 1309-6575
Dergi Tarandığı Indeksler ulakbim
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2016
Cilt No 7
Sayı 2
Sayfalar 407 / 418
Makale Linki http://dergipark.ulakbim.gov.tr/epod/article/view/5000205507/5000178792
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 2

Paylaş