Yazarlar |
Tuncay Ergene
Hacettepe Üniversitesi, Türkiye |
Selen Demirtaş Zorbaz
Ankara Üniversitesi, Türkiye |
Prof. Dr. Dilek GENÇTANIRIM KURT
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Arif Özer
Hacettepe Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışma kapsamında Ladd ve Profilet (1996) tarafından geliştirilen Çocuk Davranış Ölçeği’nin (ChildBehaviour Scale) Türkiye’ye uyarlama çalışmaları yapılmıştır. Toplam 59 madde olan ölçek, akranlarlasaldırgan davranışlar, hiperaktivite, akranlarla asosyal ilişki, kaygı-korku duyma, akranlarla prososyal ilişkive akranlar tarafından dışlanma olmak üzere altı alt boyuttan oluşmaktadır. Uyarlama çalışması kapsamına64 öğretmen ve 336 öğrenci alınmıştır. Ölçeğin Türkçe Formu kullanılarak elde edilen veriler arasındakiilişkilerin kuramsal yapı tarafından ne derece açıklandığını incelemek amacıyla doğrulayıcı faktör analiziyapılmıştır. Doğrulayıcı faktör analizi polikorik korelasyonlar üzerinde WLSMV tahmin yöntemikullanılarak gerçekleştirilmiştir. Önerilen modele ilişkin uyum katsayıları modelin orijinal yapıyla uyumgösterdiğine işaret etmektedir. Ayrıca ayrışma ve benzeşme geçerlik katsayıları ve yapı güvenirliği veCronbach Alpha kat sayıları Çocuk Davranış Ölçeği’nin Türkiye’de ilkokul çağındaki çocuklarındavranışlarını ve akran ilişkilerini değerlendirmede geçerli ve güvenilir bir ölçek olduğunu ortayakoymaktadır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | İlköğretim Online (elektronik) |
Dergi ISSN | 1305-3515 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 11-2018 |
Cilt No | 17 |
Sayı | 4 |
Sayfalar | 1960 / 1971 |
Makale Linki | http://ilkogretim-online.org.tr/index.php/io/article/view/2642 |