img
Çocuk Davranış Ölçeğinin Türkçe’ye Uyarlanması   
Yazarlar
Tuncay Ergene
Hacettepe Üniversitesi, Türkiye
Selen Demirtaş Zorbaz
Ankara Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Dilek GENÇTANIRIM KURT Prof. Dr. Dilek GENÇTANIRIM KURT
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Arif Özer
Hacettepe Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışma kapsamında Ladd ve Profilet (1996) tarafından geliştirilen Çocuk Davranış Ölçeği’nin (ChildBehaviour Scale) Türkiye’ye uyarlama çalışmaları yapılmıştır. Toplam 59 madde olan ölçek, akranlarlasaldırgan davranışlar, hiperaktivite, akranlarla asosyal ilişki, kaygı-korku duyma, akranlarla prososyal ilişkive akranlar tarafından dışlanma olmak üzere altı alt boyuttan oluşmaktadır. Uyarlama çalışması kapsamına64 öğretmen ve 336 öğrenci alınmıştır. Ölçeğin Türkçe Formu kullanılarak elde edilen veriler arasındakiilişkilerin kuramsal yapı tarafından ne derece açıklandığını incelemek amacıyla doğrulayıcı faktör analiziyapılmıştır. Doğrulayıcı faktör analizi polikorik korelasyonlar üzerinde WLSMV tahmin yöntemikullanılarak gerçekleştirilmiştir. Önerilen modele ilişkin uyum katsayıları modelin orijinal yapıyla uyumgösterdiğine işaret etmektedir. Ayrıca ayrışma ve benzeşme geçerlik katsayıları ve yapı güvenirliği veCronbach Alpha kat sayıları Çocuk Davranış Ölçeği’nin Türkiye’de ilkokul çağındaki çocuklarındavranışlarını ve akran ilişkilerini değerlendirmede geçerli ve güvenilir bir ölçek olduğunu ortayakoymaktadır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı İlköğretim Online (elektronik)
Dergi ISSN 1305-3515
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 11-2018
Cilt No 17
Sayı 4
Sayfalar 1960 / 1971
Makale Linki http://ilkogretim-online.org.tr/index.php/io/article/view/2642
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 1

Paylaş