Yazarlar |
Prof. Dr. Dilek GENÇTANIRIM KURT
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Selen Demirtaş Zorbaz
Ankara Üniversitesi, Türkiye |
Osman Zorbaz
Türkiye |
Özlem Ulaş Kılıç
Türkiye |
Dilek Avcı
Türkiye |
Doç. Dr. Sultan Selen KULA
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Eda Gürlen
Hacettepe Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Araştırmanın amacı Probleme Dayalı Öğrenme yaklaşımı temel alınarak hazırlanmışOkulumda Risk Yok Eğitim Programının okul psikolojik danışmanlarının; risklidavranışların önlenmesi ve bunlara müdahale edilmesindeki bilgi ve becerilerine etkisiniincelemektir. Çalışma deseni, ön test-son test kontrol grupsuz olarak planlanmış deneyseldesendedir. Araştırmanın çalışma grubunu, Kırşehir İl merkezinde devlet okullarındaçalışan 81 okul psikolojik danışmanı oluşturmuştur.. Katılımcılar rastgele olarak dört grubaayrılmış ve toplam 30 saat ve 24 oturumdan oluşan eğitim programı beş günde dört gruphalinde uygulanmıştır. Uygulanan program kapsamında, her oturum başında ilgili risklidavranışın bulunduğu ve probleme dayalı öğrenme yaklaşımına uygun şekilde hazırlanmışsenaryolar katılımcılara çeşitli yöntemlerle (yazılı olarak senaryoyu dağıtma, senaryonuncanlandırılması, senaryonun resmedilmesi vb.) sunulmuş ve senaryolar üzerinde riskfaktörleri, koruyucu faktörler, önleme yöntemleri ve müdahale yöntemleri tartışılmıştır.Çalışmada verilerin analizinde Wilcoxon İşaretli Sıralar Test’inden faydalanılmıştır.Araştırmada elde edilen bulgular, deney grubuna uygulanan Okulumda Risk Yok ProjeEğitimi’nin okul psikolojik danışmanlarının riskli davranışlara ilişkin bilgi ve beceridüzeyinde anlamlı düzeyde fark oluşturduğunu göstermektedir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 2147-1037 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 08-2021 |
Cilt No | 22 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 816 / 859 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1968059 |