Yazarlar |
Hasan Güner Berkant
Yozgat Bozok Üniversitesi, Türkiye |
Arş. Gör. Dildar ÖZASLAN
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Emine Doğan
|
Özet |
Bu araştırmada, İngilizce öğretmenlerinin 2017-2018 eğitim-öğretimyılında MEB tarafından seçilen pilot ortaokulların beşinci sınıfında uygulananyabancı dil ağırlıklı eğitime ilişkin görüşleri incelenmiştir. Nitel araştırma yöntemine dayalı araştırmada, örneklemin belirlenmesinde ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Çalışmada Kahramanmaraş’ın Onikişubat ilçesindeki iki pilotokulda görev yapan yedi İngilizce öğretmeni örnekleme dâhil edilmiştir. Veriler, araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu iletoplanmıştır. Veriler üzerinde içerik analizi yapılmıştır. Araştırmanın sonuçları,öğretmenlerin teknik, pedagojik, sosyal ve psikolojik açıdan birçok sorunla karşıkarşıya kaldıklarını göstermektedir. Özellikle sürecin işleyişindeki MEB tarafından kaynaklanan teknik aksaklıkların eğitim-öğretim etkinlikleri noktasında öğretmenleri zorladığı öğretmenlerin görüşlerinden anlaşılmaktadır. Ayrıca öğretim programındaki kazanımların, konuların ve materyallerin öğrenci seviyesineuygun olmadıkları, ancak tüm aksaklıklara rağmen öğretmenlerin öğrencilerdeolumlu yönde bir ilerleme gözlemledikleri tespit edilmiştir. Araştırma sonucunda öğretmenlerin süreç hakkında bazı olumsuz görüşleri olsa da genel anlamdaolumlu yönde eğilim gösterdikleri anlaşılmaktadır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | SCOPUS dergilerinde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Milli Eğitim |
Dergi ISSN | 1302-5600 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2019 |
Cilt No | 48 |
Sayfalar | 553 / 570 |