img
Yabancı Dil Ağırlıklı Eğitim Uygulamasına İlişkin İngilizce Öğretmenlerinin Görüşleri     
Yazarlar
Hasan Güner Berkant
Yozgat Bozok Üniversitesi, Türkiye
Arş. Gör. Dildar ÖZASLAN Arş. Gör. Dildar ÖZASLAN
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Emine Doğan
Özet
Bu araştırmada, İngilizce öğretmenlerinin 2017-2018 eğitim-öğretimyılında MEB tarafından seçilen pilot ortaokulların beşinci sınıfında uygulananyabancı dil ağırlıklı eğitime ilişkin görüşleri incelenmiştir. Nitel araştırma yöntemine dayalı araştırmada, örneklemin belirlenmesinde ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Çalışmada Kahramanmaraş’ın Onikişubat ilçesindeki iki pilotokulda görev yapan yedi İngilizce öğretmeni örnekleme dâhil edilmiştir. Veriler, araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu iletoplanmıştır. Veriler üzerinde içerik analizi yapılmıştır. Araştırmanın sonuçları,öğretmenlerin teknik, pedagojik, sosyal ve psikolojik açıdan birçok sorunla karşıkarşıya kaldıklarını göstermektedir. Özellikle sürecin işleyişindeki MEB tarafından kaynaklanan teknik aksaklıkların eğitim-öğretim etkinlikleri noktasında öğretmenleri zorladığı öğretmenlerin görüşlerinden anlaşılmaktadır. Ayrıca öğretim programındaki kazanımların, konuların ve materyallerin öğrenci seviyesineuygun olmadıkları, ancak tüm aksaklıklara rağmen öğretmenlerin öğrencilerdeolumlu yönde bir ilerleme gözlemledikleri tespit edilmiştir. Araştırma sonucunda öğretmenlerin süreç hakkında bazı olumsuz görüşleri olsa da genel anlamdaolumlu yönde eğilim gösterdikleri anlaşılmaktadır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü SCOPUS dergilerinde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Milli Eğitim
Dergi ISSN 1302-5600
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2019
Cilt No 48
Sayfalar 553 / 570
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 1
Google Scholar 10

Paylaş