Yazarlar |
Hasan Güner Berkant
Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Türkiye |
Arş. Gör. Dildar ÖZASLAN
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırmanın genel amacı, öğretmen adaylarının benimsedikleri eğitim inançlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir. Araştırmanın örneklemini sınıf öğretmenliği, fen bilgisiöğretmenliği ve pedagojik formasyon programlarında öğrenimgören 303 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırma verileriYılmaz, Altınkurt ve Çokluk (2011) tarafından geliştirilen Eğitimİnançları Ölçeği ile toplanmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenadaylarının en çok benimsedikleri eğitim inancının varoluşçuluk,en az benimsedikleri eğitim inancının ise esasicilik olduğubelirlenmiştir. Öğretmen adaylarının eğitim inancı puanlarıarasında cinsiyetlerine, öğrenim gördükleri program ve annebabalarının tutum tiplerine göre anlamlı fark bulunmazken,ilerlemecilik eğitim inancı puanları arasında öğrenci merkezliyaklaşımı benimseyenler lehine, esasicilik eğitim inancı puanlarıarasında öğretmen merkezli yaklaşımı benimseyenler lehineanlamlı farkların olduğu, ayrıca ilerlemecilik ve esasicilik eğitiminancı puanları arasında konu odaklı dersleri uygun görenlerlehine anlamlı fark olduğu belirlenmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi |
Dergi ISSN | 1302-9703 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 03-2019 |
Cilt No | 20 |
Sayfalar | 923 / 940 |
Doi Numarası | 10.17494/ogusbd.555081 |
Makale Linki | http://dergipark.gov.tr/doi/10.17494/ogusbd.555081 |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 2 |
Google Scholar | 15 |