Yazarlar (3) |
![]() Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
![]() Türkiye |
![]() Türkiye |
Özet |
Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (PISA-Program for International Student Assessment) ile Fen Bilimleri ve Matematik Okuryazarlığı kavramının önemine vurgu yapılmakta, öğrenme çıktılarıyla ilgili veriler kullanılarak eğitim politikalarına yön verilmektedir. Bu çalışmada PISA 2012 verileri kullanılarak ülkemizde 15 yaşındaki öğrencilerin matematik okuryazarlığı ve matematik alan bilgisi ile fen bilimleri okuryazarlığı arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca öğrencilerin okul saatleri dışında fen ve matematik derslerine ayırdıkları zamanların fen bilimleri okuryazarlığına etkisinin olup olmadığı da tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu araştırmanın modeli betimsel bir çalışmadır. Veri toplama aracı olarak PISA 2012’de öğrencilerin matematik ve fen bilimleri okuryazarlıklarına ilişkin becerilerini ölçmeye yönelik olarak kullanılan bilişsel testlerden yararlanılmıştır. Veriler, PISA’nın resmi sitesindeki paylaşıma açık veri dosyalarından internet aracılığı ile elde edilmiştir. Araştırmada nicel verilerin analizinden elde edilen verilerin değerlendirilmesinde parametrik testler uygulanmıştır. Elde edilen sonuçlar hem Matematik Okuryazarlığı hem de Matematik Alan Bilgisi ile Fen Bilimleri Okuryazarlığı arasında pozitif yönde ve anlamlı bir ilişki olduğunu göstermektedir. Ayrıca Fen Bilimleri Okuryazarlığı ile okul saatleri dışında öğrencilerin Matematik ve Fen Bilimleri derslerine ayırdıkları süre arasında pozitif yönde ve anlamlı bir ilişki olduğu bulgulanmıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Bildiri Türü | Tebliğ/Bildiri |
Bildiri Alt Türü | Tam Metin Olarak Yayınlanan Tebliğ (Uluslararası Kongre/Sempozyum) |
Bildiri Niteliği | Alanında Hakemli Uluslararası Kongre/Sempozyum |
Bildiri Dili | Türkçe |
Kongre Adı | International Conference on Quality in Higher Education |
Kongre Tarihi | 24-11-2016 / |
Basıldığı Ülke | Türkiye |
Basıldığı Şehir | Sakarya |