Yazarlar (3) |
![]() Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
![]() |
![]() |
Özet |
İnsanoğlu var oluşundan beri doğal çevre ile iç içe yaşamaktadır, yaşantısını daha rahat ve güvenli bir şekilde sürdürmek için gerçekleştirdiği beslenme, barınma, tarım ve teknoloji çalışmaları doğaya zarar vermektedir. İlk çağlarda doğa bu duruma tolere edebilmiş olsa da nüfusunun 7 milyara ulaştığı 21. yüzyıl dünyasında gelişen teknoloji, kullanılan savaş araçları, radyasyon gibi etkiler her geçen gün doğanın tolerans sınırlarını biraz daha zorlamaktadır. Bu noktada okullarda verilen çevre eğitiminin önemi devreye girmektedir.Etkili bir çevre eğitiminde, öğretmenin rolüne (Gökçe, 2009) ve eğitim programlarına (Gülay ve Ekici, 2010) dikkat çeken araştırmalara göre öğretmenlerin öğrencilerine iyi model olmaları ve onları çevre sorunlarının farkında, sorunların çözümü için çaba gösteren, sorumluluk sahibi, duyarlı ve bilinçli bireyler olarak yetiştirmeleri beklenmektedir. |
Anahtar Kelimeler |
Bildiri Türü | Tebliğ/Bildiri |
Bildiri Alt Türü | Özet Metin Olarak Yayınlanan Tebliğ (Ulusal Kongre/Sempozyum) |
Bildiri Niteliği | Alanında Hakemli Ulusal Kongre/Sempozyum |
Bildiri Dili | Türkçe |
Kongre Adı | XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Çukurova Üniversitesi, |
Kongre Tarihi | 11-09-2014 / 14-09-2014 |
Basıldığı Ülke | Türkiye |
Basıldığı Şehir | Adana |