img
img
Lisans ve Lisansüstü Öğrencilerinin Doğayı Korumaya Yönelik Algıları    
Yazarlar (3)
Prof. Dr. Dilber POLAT Prof. Dr. Dilber POLAT
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Volkan Hasan Kaya
İlban Orkun Karamüftüoğlu
Devamını Göster
Özet
İnsanoğlu var oluşundan beri doğal çevre ile iç içe yaşamaktadır, yaşantısını daha rahat ve güvenli bir şekilde sürdürmek için gerçekleştirdiği beslenme, barınma, tarım ve teknoloji çalışmaları doğaya zarar vermektedir. İlk çağlarda doğa bu duruma tolere edebilmiş olsa da nüfusunun 7 milyara ulaştığı 21. yüzyıl dünyasında gelişen teknoloji, kullanılan savaş araçları, radyasyon gibi etkiler her geçen gün doğanın tolerans sınırlarını biraz daha zorlamaktadır. Bu noktada okullarda verilen çevre eğitiminin önemi devreye girmektedir.Etkili bir çevre eğitiminde, öğretmenin rolüne (Gökçe, 2009) ve eğitim programlarına (Gülay ve Ekici, 2010) dikkat çeken araştırmalara göre öğretmenlerin öğrencilerine iyi model olmaları ve onları çevre sorunlarının farkında, sorunların çözümü için çaba gösteren, sorumluluk sahibi, duyarlı ve bilinçli bireyler olarak yetiştirmeleri beklenmektedir.
Anahtar Kelimeler
Bildiri Türü Tebliğ/Bildiri
Bildiri Alt Türü Özet Metin Olarak Yayınlanan Tebliğ (Ulusal Kongre/Sempozyum)
Bildiri Niteliği Alanında Hakemli Ulusal Kongre/Sempozyum
Bildiri Dili Türkçe
Kongre Adı XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Çukurova Üniversitesi,
Kongre Tarihi 11-09-2014 / 14-09-2014
Basıldığı Ülke Türkiye
Basıldığı Şehir Adana
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş