img
img
Portfolyo Değerlendirmenin Üniversite öğrencilerinin Öz yeterlik algısı ve Yaşam Becerileri Üzerine Etkisi   
Yazarlar (2)
Prof. Dr. Dilber POLAT Prof. Dr. Dilber POLAT
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Mustafa Kuru
Başkent Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bu çalışmada portfolyonun, üniversite öğrencilerinin öz-yeterlik ve yaşam becerileri üzerine etkisi araştırılmış ve değerlendirmenin öğretim sürecine yayılmasının, geleneksel değerlendirmeden farklarının ortaya konması amaçlanmıştır. Portfolyo, öğrencinin çok yönlü olarak ele alındığı ve özellikle duyuşsal özelliklerin öne çıkarıldığı bir değerlendirme süreci olduğu için, araştırmada öz-yeterlik, akran ve öz değerlendirmeye yönelik çalışmalara ağırlık verilmiştir. Çalışma, dört faklı Yüksek Öğrenim biriminde insan anatomisi dersi okuyan ve her bölümden bir deney bir kontrol grubu olmak üzere toplam sekiz sınıfta uygulanmıştır. Araştırmaya 109?u portfolyo ve 106?sı da geleneksel değerlendirme grubunda olmak üzere toplam 215 üniversite öğrencisi katılmıştır. Araştırmanın birinci aşamasına hem deney hem kontrol grubu katılırken ikinci aşamasına sadece deney grubu katılmıştır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli ulusal dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 2147-1037
Dergi Tarandığı Indeksler EBSCO
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 04-2008
Cilt No 9
Sayı 1
Sayfalar 97 / 111
Makale Linki http://kefad.ahievran.edu.tr/Kefad/ArchiveIssues/PDF/fdbda4c8-fd54-e711-80ef-00224d68272d
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 49

Paylaş