img
img
ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMEN YETİŞTİRME İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİNİN BELİRLENMESİ   
Yazarlar (3)
Volkan Hasan Kaya
Prof. Dr. Dilber POLAT Prof. Dr. Dilber POLAT
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
İlban Orkun Karamüftüoğlu
Devamını Göster
Özet
Bir ülkede eğitim kalitesi artırılmak isteniyorsa eğitimin her kademesinde, eğitimde hizmeti sunan ve bu hizmetten yararlanan her bireyin gelişimine yönelik çalışma yapılmalıdır. Öğretmenin sadece bir öğretici olmaktan çıktığı günümüzde, öğretmenin iyi bir lider olması gerekmektedir. Eğitim sektörünün en önemli mimarı öğretmendir ve bu nedenle eğitim fakülteleri ne kadar nitelikli olursa yetişen öğretmenler de ülke kalkınmışlığına o kadar katkı sağlayacaktır. Tangülü ve arkadaşları da öğretmen yetiştirme meselesini bir ülkenin kalkınmışlık ve gelişmişlik problemi olarak ifade etmektedir. Geçmişten günümüze bakıldığında, öğretmen yetiştirmede ortaya konulan ve uygulanan ölçütlerin çoğu zaman karmaşık ve çelişkili olduğu, yeterli olmadığı görülmektedir. Ancak, öğretmen, eğitimin temel taşı olduğundan, onun niteliği eğitimin niteliğini doğrudan etkileyen etkenlerin başında gelmektedir. Bu nedenle bir toplumun eğitilmesinde öğretmenlik eğitiminin önemi bilinmektedir. Öğretmen yetiştirme sisteminin tüm bileşenlerinin, sürekli bir değerlendirme süreci içinde sorgulanması ve bugünün ve geleceğin gerektirdiği nicelik ve nitelikte öğretmen yetiştirmek için sürekli iyileştirilmesi gerekmektedir. Öğretmenlik mesleği açısından en önemli sorunlardan birisi öğretmenlerin hizmet öncesi eğitimleri sürecinde etkin bir şekilde yetiştirilmesidir. Bu çalışma öğretmen adaylarının, öğretmen yetiştirme ile ilgili görüşlerini ortaya çıkarmak, öğrencilerin memnuniyetini artırıcı adımlar atılması konusunda öneriler sunmamıza olanak sağlarken; diğer yandan eğitim fakültelerinin daha niteliksel bir yapı kazanması konusunda da yeni öneriler ortaya koyabilir. Ayrıca eğitim …
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü MLA dergilerinde yayınlanan tam makale
Dergi Adı The Journal of Academic Social Science Studies
Dergi ISSN 2147-2971
Dergi Tarandığı Indeksler SOBİAD (Sosyal Bilimler Atıf Dizini) MLA, Index CopernicusASOS, TEİ(Türk Eğitim İndeksi), ARASTIRMAX, Akademik Dizin (Akademik Türk Dergileri İndeksi), Journal Seek, Research Bible, İSAM, Mendeley, Open Academic Journals Index, DRJI, CiteFactor, Scientific Indexing Services, Sparc Indexing, Advanced Science Index, Acar İndeks, ESJI (Eurasian Journal Index), S Journal Index, I2OR, MIAR (Information Matrix For The Analysis of Journals), İnfobase İndex, Sysmatic Impact Factor, Academic Keys, Cosmos Impact Factor, International Innovative Journal Impact FactorScience Library IndexUlricswebGenamics
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 12-2014
Cilt No 9
Sayı 30
Sayfalar 569 / 584
Doi Numarası 10.9761/JASSS2491
Makale Linki http://www.jasstudies.com/DergiTamDetay.aspx?ID=2491