Yazarlar (2) |
![]() Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
![]() Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bilişim teknolojileri için yapılan yatırımlar, teknolojinin hızı karşısında güncelliğini çabucak yitirmekte ve yapılan harcamalar bir israf olarak görülmektedir. Bu sorunun çözümünde, bilişim teknolojilerinin kurulması, kullanılması ve güncellenmesi için bu hizmetlerin belli merkezler tarafından son kullanıcıya direk olarak sunulması fikri öne çıkmaktadır. Bu ihtiyaca cevap verebilmek için günümüzde tartışılan kavram bulut bilişimdir. Bulut bilişim bilgiye istenilen zaman ve mekânda her türlü cihaz aracılığıyla internet üzerinden erişim olarak ifade edilmektedir. Bulut Bilişim bilgisayar kaynaklarının servis olarak sunulmasıdır. Bu teknolojik gelişmede bilgi teknolojileri verimliliğine göre uygun bir fiyata sunulmakta ve kullanıldığı kadar harcama fikri öne çıkmaktadır. Bu çalışmada öncelikle bulut bilişim kavramı tanıtılmış, daha sonra bulut bilişim servisleri ve modellerinin neler olduğundan bahsedilmiştir. Ardından bulut bilişimin eğitimde kullanımının, avantajları ve dezavantajları anlatılmıştır. Ayrıca bulut bilişim uygulamalarının eğitim amaçlı kullanımının öğretmen ve öğrenciler açısından faydalarından bahsedilmiş ve eğitsel uygulamalara örnekler verilmiştir. Son olarak ise eğitimde bulut bilişim uygulamalarının kullanımına yönelik eğitimcilere bazı öneriler sunulmuştur. |
Anahtar Kelimeler |
Bildiri Türü | Tebliğ/Bildiri |
Bildiri Alt Türü | Tam Metin Olarak Yayınlanan Tebliğ (Uluslararası Kongre/Sempozyum) |
Bildiri Niteliği | Alanında Hakemli Uluslararası Kongre/Sempozyum |
Bildiri Dili | Türkçe |
Kongre Adı | Uluslararası Eğitimde Değişim ve Yeni Yönelimler Sempozyumu |
Kongre Tarihi | 22-11-2013 / 24-11-2013 |
Basıldığı Ülke | Türkiye |
Basıldığı Şehir | Konya |