img
Ön Lisans Öğrencilerinin Mobil Öğrenme Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi    
Yazarlar
 Mustafa SIRAKAYA Mustafa SIRAKAYA
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
 Didem ALSANCAK SIRAKAYA Didem ALSANCAK SIRAKAYA
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışmanın amacı, ön lisans öğrencilerinin mobil öğrenme tutumlarını belirlemek ve çeşitli değişkenlere göre değişimini incelemektir. Tarama modelinde yürütülen araştırmanın örneklemini 429 ön lisans öğrencisi oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak m-öğrenme tutum ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistikler, t-testi ve ANOVA analizi yapılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin mobil öğrenmeye yönelik olumlu tutuma sahip oldukları anlaşılmıştır. Araştırma sonucuna göre, mobil öğrenme tutumu, cinsiyet, yaş, sınıf ve akıllı telefon kullanım süresine göre farklılık göstermemektedir. Müzik dinlemek amacıyla akıllı telefon kullanımı tutumu değiştirirken, diğer kullanım amaçlarına göre farklılık oluşmadığı anlaşılmıştır. Ancak akıllı telefon kullanım alışkanlıkları (şarj aleti taşıma, uyanınca akıllı telefonunu kontrol etme, uymadan önce akıllı telefonunu kontrol etme) ve akıllı telefonunu günlük kontrol etme sayısı mobil öğrenme tutumunu anlamlı şekilde değiştirmektedir
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 1301-9058
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 12-2017
Cilt No 37
Sayı 3
Sayfalar 1085 / 1114
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 7
Google Scholar 26

Paylaş