Yazarlar |
Doç. Dr. Didem ALSANCAK SIRAKAYA
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Halil Yurdugül
Hacettepe Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının çevrimiçi öğrenme hazır bulunuşluluk düzeylerinin cinsiyet, sınıf düzeyi, bölüm ve internet kullanım süresi değişkenleri açısından incelenmesidir. Araştırma genel tarama modelinde desenlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Ahi Evran Üniversitesi, Eğitim Fakültesinde öğrenim gören 412 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak, kişisel bilgi formu ve "Çevrimiçi Öğrenme Hazır Bulunuşluluk Ölçeği" kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistikler, t-testi ve ANOVA kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin çevrimiçi öğrenme hazırbulunuşluluk alt faktörlerinden bilgisayar-internet özyeterliği ve özgüdümlü öğrenme alt faktörlerinde cinsiyete göre anlamlı farklılık olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. Sınıf düzeyine göre ise, çevrimiçi öğrenme hazır bulunuşluluğun bilgisayarinternet özyeterliği alt faktöründe anlamlı fark olduğu bulunmuştur. Ayrıca çevrimiçi öğrenme hazır bulunuşluluğunda eğitim görülen bölüme göre bilgisayar-internet özyeterliği alt faktöründe anlamlı farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Günlük internet kullanma süresine göre ise, bilgisayar-internet özyeterliği, öğrenen kontrolü ve çevrimiçi iletişim özyeterliği alt faktörlerinde anlamlı farklılıklar olduğu sonucuna ulaşılmıştır |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 2147-1037 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 04-2016 |
Cilt No | 17 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 185 / 200 |
Makale Linki | http://kefad.ahievran.edu.tr/archieve/pdfler/Cilt17Sayi1/JKEF_17_1_2016_185-200_.pdf |