Yazarlar |
Mustafa SIRAKAYA
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Didem ALSANCAK SIRAKAYA
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Ebru Kılıç Çakmak
Gazi Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmanın amacı uzaktan eğitim öğrencilerinin çevrimiçi sınava yönelik tutum düzeylerinin belirlenmesidir. Çalışmanın katılımcılarını bir devlet üniversitesinin Uzaktan Eğitim Meslek Yüksekokulunda farklı programlarda öğrenim gören 661 önlisans öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu ve araştırmacılar tarafından geliştirilen çevrimiçi sınava yönelik tutum ölçeği kullanılmıştır. Araştırma kapsamında uzaktan eğitim öğrencilerinin çevrimiçi sınava yönelik tutum düzeyleri incelenmiştir. Ayrıca öğrencilerin tutum düzeylerinin cinsiyet, internet kullanım süresi ve internet kullanma becerisi açısından farklılık gösterip göstermediği incelenmiştir. Verilerin analizinde betimsel istatistikler, bağımsız iki örneklem t-testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda uzaktan eğitim öğrencilerinin çevrimiçi sınava yönelik tutumlarının orta düzeyin üzerinde olduğu görülmüştür. Ayrıca öğrencilerin çevrimiçi sınava yönelik tutum puanlarının cinsiyete, internet kullanım süresine ve internet kullanma becerisine göre farklılaştığı sonucuna ulaşılmıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 1300-8811 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2015 |
Cilt No | 23 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 87 / 104 |
Makale Linki | http://79.123.169.199/ojs/index.php/Kefdergi/article/view/227/166 |