img
Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Çevrimiçi Sınava Yönelik Tutum Düzeylerinin İncelenmesi    
Yazarlar
Doç. Dr. Mustafa SIRAKAYA Doç. Dr. Mustafa SIRAKAYA
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Didem ALSANCAK SIRAKAYA Doç. Dr. Didem ALSANCAK SIRAKAYA
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Ebru Kılıç Çakmak
Gazi Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışmanın amacı uzaktan eğitim öğrencilerinin çevrimiçi sınava yönelik tutum düzeylerinin belirlenmesidir. Çalışmanın katılımcılarını bir devlet üniversitesinin Uzaktan Eğitim Meslek Yüksekokulunda farklı programlarda öğrenim gören 661 önlisans öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu ve araştırmacılar tarafından geliştirilen çevrimiçi sınava yönelik tutum ölçeği kullanılmıştır. Araştırma kapsamında uzaktan eğitim öğrencilerinin çevrimiçi sınava yönelik tutum düzeyleri incelenmiştir. Ayrıca öğrencilerin tutum düzeylerinin cinsiyet, internet kullanım süresi ve internet kullanma becerisi açısından farklılık gösterip göstermediği incelenmiştir. Verilerin analizinde betimsel istatistikler, bağımsız iki örneklem t-testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda uzaktan eğitim öğrencilerinin çevrimiçi sınava yönelik tutumlarının orta düzeyin üzerinde olduğu görülmüştür. Ayrıca öğrencilerin çevrimiçi sınava yönelik tutum puanlarının cinsiyete, internet kullanım süresine ve internet kullanma becerisine göre farklılaştığı sonucuna ulaşılmıştır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 1300-8811
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2015
Cilt No 23
Sayı 1
Sayfalar 87 / 104
Makale Linki http://79.123.169.199/ojs/index.php/Kefdergi/article/view/227/166
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 5
Google Scholar 6

Paylaş