img
img
Çevrimiçi Öğrenme Hazırbulunuşluluk Ölçeği Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması     
Yazarlar (2)
Halil Yurdugül
Hacettepe Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Didem ALSANCAK SIRAKAYA Doç. Dr. Didem ALSANCAK SIRAKAYA
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bu araştırmanın amacı, Çevrimiçi Öğrenme Hazır Bulunuşluluk Ölçeğinin (Hung, Chou, Chen ve Own, 2010) Türkçe formunu elde etmek ve ölçek maddeleri ile ölçek genelinin psikometrik özelliklerini incelemektir. Araştırma iki bölümde ele alınmıştır; a) ölçeğin Türkçe versiyonunun elde edilme süreci 13 alan ve dil uzmanı ile b) uygulama süreci ise 5 farklı üniversiteden 724 öğrenci ile yürütülmüştür. Ölçeğin Türkçe formunun kâğıt-kalem uygulamasından elde edilen verilerin faktör çözümlemesi sonucu 18 maddenin beş farklı alt boyuta ilişkin bağıntıları anlamlı sonuçlar vermiştir. Bununla birlikte alt boyutlar arası korelasyonlar ve ortalama açıklanan varyans değerleri üzerine yapı geçerliği (yakınsama ve ayırt edici geçerlik) çalışması olumlu sonuçlar vermiştir. Bu sonuçlar Çevrimiçi Öğrenmeler İçin Öğrenenlerin Hazır Bulunuşluluk Ölçeğinin Türkçe formunun geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğunu göstermektedir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü SSCI, AHCI, SCI, SCI-Exp dergilerinde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Eğitim ve Bilim
Dergi ISSN 1300-1337
Dergi Tarandığı Indeksler SSCI
Dergi Grubu Q3
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 07-2013
Cilt No 38
Sayı 169
Sayfalar 391 / 406
Makale Linki http://egitimvebilim.ted.org.tr/index.php/EB/article/view/2420/521
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 45
Google Scholar 140
Google Scholar 68

Paylaş