img
img
Bilgisayar Destekli İşbirlikli Öğrenme Ortamlarında Geçişken Bellek ile Grup Uyumu Grup Atmosferi ve Performans Arasındaki İlişki   
Yazarlar (2)
Doç. Dr. Didem ALSANCAK SIRAKAYA Doç. Dr. Didem ALSANCAK SIRAKAYA
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Arif Altun
Hacettepe Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Araştırmanın amacı, bilgisayar destekli işbirlikli öğrenme ortamında öğrencilerin geçişken bellek düzeyleri ile grup uyumu, grup atmosferi ve performansları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Çalışma grubunu 2009–2010 öğretim yılı Hacettepe Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bölümünde okuyan 45 lisans öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında, öğrencilerden, dönem sonu projesi olarak, bilgisayar destekli işbirlikli öğrenme ortamı olan wiki platformu üzerinde içerik geliştirmeleri istenmiştir. Dönem sonunda öğrencilere geçişken bellek ölçeği, grup uyumu ölçeği ve grup atmosferi ölçeği uygulanmıştır. Öğrencilerin performansları ise wiki ortamında proje oluşumuna yaptıkları yazar katkısı olarak hesaplanmıştır. Verilerin analizinde Kruskal Wallis ve Pearson Korelasyon analizi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, hem bireysel düzeyde hem de grup düzeyinde geçişken belleğin uzmanlaşma, güvenirlik ve koordinasyon boyutları ile grup uyumu arasında pozitif bir ilişki vardır. Aynı şekilde, geçişken belleğin boyutları ile grup atmosferi arasında da pozitif bir ilişki vardır. Ancak, geçişken bellek boyutları ile performans arasında anlamlı bir ilişki yoktur.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli ulusal dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama
Dergi ISSN 2147-1908
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 06-2011
Cilt No 1
Sayı 2
Sayfalar 1 / 16
Makale Linki http://www.etku.org/sayilar/etku_1_2.pdf
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 29

Paylaş