Yazarlar |
Doç. Dr. Mustafa SIRAKAYA
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Doç. Dr. Didem ALSANCAK SIRAKAYA
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmayla ön lisans öğrencilerinin mobil öğrenme hazırbulunuşluklarının belirlenmesi ve akıllı telefon kullanımlarına göre değişiminin incelenmesi amaçlanmıştır. 273 ön lisans öğrencisinin katılımıyla gerçekleştirilen çalışma tarama modelinde yürütülmüştür. Çalışmada veri toplamak amacıyla mobil öğrenme hazırbulunuşluk ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin orta düzeyde mobil öğrenme hazırbulunuşluğuna sahip olduğu görülmüştür. Mobil öğrenme hazırbulunuşluğu cinsiyet, sınıf ve liseye göre değişmezken, öğrenim görülen bölüme göre anlamlı değişiklik göstermektedir. Uyanır uyanmaz akıllı telefonunu kontrol eden öğrencilerin hazırbulunuşlukları etmeyenlere göre anlamlı derecede yüksekken, yanında şarj aleti taşıma, gece uyumadan önce akıllı telefonunu kontrol etme ve gece akıllı telefonunu kapatmanın mobil öğrenme hazırbulunuşluğunu değiştirmediği görülmüştür. Akademik amaçlar için akıllı telefon kullanımı mobil öğrenme hazırbulunuşluğu farklılaştırmazken, alışveriş yapmak, gündemi takip etmek, sosyal ağlara bağlanmak ve oyun oynamak için kullanan öğrencilerin mobil öğrenme hazırbulunuşluğunun anlamlı derecede daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Ayrıca araştırma sonuçları akıllı telefon kullanım deneyiminin (akıllı telefon kullanım yılı, günlük akıllı telefonu kontrol etme sayısı) mobil öğrenme hazırbulunuşluğunu değiştirebileceğine işaret etmektedir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 1302-8944 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2021 |
Sayı | 57 |
Sayfalar | 362 / 381 |
Doi Numarası | 10.21764/maeuefd.624927 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/816305 |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 3 |
Google Scholar | 8 |