Yazarlar |
Prof. Dr. Cemalettin İPEK
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Türkiye |
Gökhan Kahveci
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Türkiye |
Fatih Camadan
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğine ve okul yöneticiliğine karşı tutumlarını belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2011-2012 eğitim öğretim yılında Recep Tayip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesinde 2. ve 4. sınıflarda öğrenim görmekte olan 211 sınıf öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri,Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği veOkul Yöneticiliğine Yönelik Tutum Ölçeği ile elde edilmiştir. Verilerin analizi için bağımsız örneklemler t Testi ve Pearson momentler çarpımı korelasyon katsayısı tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda; sınıf öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik olumlu tutumları arttıkça, okul yöneticisi olma isteklerinin azaldığı görülmektedir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Uluslararası alan indekslerindeki dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Kastamonu Eğitim Dergisi |
Dergi ISSN | 1300-8811 |
Dergi Tarandığı Indeksler | ISI |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 01-2015 |
Cilt No | 23 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 211 / 226 |
Makale Linki | http://www.Kefdergi.com |