img
Sınıf öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğine ve okul yöneticiliğine yönelik tutumları   
Yazarlar
Prof. Dr. Cemalettin İPEK Prof. Dr. Cemalettin İPEK
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Türkiye
Gökhan Kahveci
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Türkiye
Fatih Camadan
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğine ve okul yöneticiliğine karşı tutumlarını belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2011-2012 eğitim öğretim yılında Recep Tayip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesinde 2. ve 4. sınıflarda öğrenim görmekte olan 211 sınıf öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri,Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği veOkul Yöneticiliğine Yönelik Tutum Ölçeği ile elde edilmiştir. Verilerin analizi için bağımsız örneklemler t Testi ve Pearson momentler çarpımı korelasyon katsayısı tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda; sınıf öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik olumlu tutumları arttıkça, okul yöneticisi olma isteklerinin azaldığı görülmektedir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Uluslararası alan indekslerindeki dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kastamonu Eğitim Dergisi
Dergi ISSN 1300-8811
Dergi Tarandığı Indeksler ISI
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 01-2015
Cilt No 23
Sayı 1
Sayfalar 211 / 226
Makale Linki http://www.Kefdergi.com
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 9

Paylaş