img
Topluma Hizmet Uygulamaları dersinin üniversite toplum işbirliği açısından değerlendirilmesi   
Yazarlar
Adem Beldağ
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Türkiye
Ali Faruk Yaylacı
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Türkiye
Enes Gök
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Cemalettin İPEK Prof. Dr. Cemalettin İPEK
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Türkiye
Özet
ÖZ Araştırmanın amacı, 2006-2007 öğretim yılından itibaren eğitim fakülteleri programında yer almaya başlayan Topluma Hizmet Uygulamaları dersinin üniversite-toplum işbirliği açısından etkililiğini bu dersin paydaşlarının görüşlerine dayalı olarak ortaya koymaya yönelik bir değerlendirme yapmaktır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim çerçevesinde yürütülmüştür. Verilerin çözümlemesinde betimsel analizi yönteminden yararlanılmıştır. Genel olarak araştırmada ulaşılan sonuçlara göre katılımcılar, dersin amacının toplumsal sorunlar konusunda bilinçlenme ve sorunları çözüme kavuşturma olduğunu düşünmektedir. Bu ders kapsamında karşılaşılan en önemli sorun olarak projelere ilgisizlik ifade edilmiştir. Dersin bireysel ve kurumsal katkılarının olduğu, dersin daha etkin yürütülebilmesi için proje becerisine sahip öğretim elemanlarının tercih edilmesi gerektiği ve projelerin sürdürülebilir nitelikte olmasının önemine ilişkin görüşler diğer bulgular arasındadır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi Tarandığı Indeksler EBSCO, ULAKBIM, DOAJ, ASOS
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 08-2015
Cilt No 16
Sayı 2
Sayfalar 161 / 178
Makale Linki http://kefad.ahievran.edu.tr
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 9

Paylaş