img
Genel ve mesleki teknik lise öğrencilerinin örgütsel kültür algıları Kosova Örneği   
Yazarlar
Prof. Dr. Cemalettin İPEK
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Türkiye
Cem Topsakal
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırma, Kosova’da Türkçe eğitim yapılan ortaöğretim kurumlarında öğrenim görmekte olan öğrencilerin, okullarında algılamış oldukları örgütsel kültür eğilimlerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Öğrencilerin örgütsel kültür eğilimleri güç kültürü, rol kültürü, başarı kültürü ve destek kültürü olmak üzere toplam dört boyutta betimlenmeye çalışılmıştır. Araştırmada şu temel sonuçlara ulaşılmıştır: Öğrencilerin öğrenim gördükleri okullarda en çok güç kültürü eğilimi algıladıkları görülmüştür. Öğrencilerin örgütsel kültür algıları arasında cinsiyetlerine bağlı olarak istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılık gözlenmemiştir. Bununla birlikte, öğrencilerin örgütsel kültür algılarının öğrenim gördükleri okul türüne bağlı olarak tüm örgütsel kültür boyutlarında; bulundukları sınıf düzeyine bağlı olarak ise destek kültürü ve başarı kültürü boyutlarında istatistiksel olarak anlamlı şekilde farklılaştığı görülmüştür.
Anahtar Kelimeler
lise öğrencileri,örgütsel kültür,örgütsel kültür eğilimleri,öğrenci algıları,eğitim sistemi,teknik eğitim,mesleki eğitim,meslek okulu öğrencileri,Kosova
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi
Dergi ISSN 1300-4832
Dergi Tarandığı Indeksler EBSCO, ULAKBIM, ASOS
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 03-2009
Cilt No 15
Sayı 1
Sayfalar 53 / 76
Makale Linki www.kuey.net/
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 3

Paylaş