Yazarlar |
Prof. Dr. Cemalettin İPEK
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırmanın amacı, ortaöğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin görev yaptıkları okullara ilişkin örgütsel kültür ve örgütsel vatandaşlık davranışı algıları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmada öğretmenlerin örgütsel kültür ve örgütsel vatandaşlık davranışı algılarının cinsiyetlerine, görev yaptıkları okulun türüne (genel lise/meslek lisesi) ve deneyimlerine bağlı olarak farklılaşıp farklılaşmadığı test edilmekte, ayrıca öğretmenlerin örgütsel vatandaşlık davranışı algılarının örgütsel kültür algılarından istatistiksel olarak kestirilip kestirilemeyeceği belirlenmeye çalışılmaktadır. Rize il merkezindeki liselerde görev yapan öğretmenlerle gönüllülük esasına göre gerçekleştirilen araştırmada veri toplama aracı olarak Örgütsel Kültür Ölçeği ile Örgütsel Vatandaşlık Davranışı Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğretmenlerin örgüt kültürü algılarının geleneksel örgüt kültürü boyutunda cinsiyetlerine (bayanlar lehine) ve görev yaptıkları okul türüne göre (meslek liseleri lehine) istatistiksel olarak farklılaştığı, örgütsel vatandaşlık davranışı algılarının ise bireysel sorumluluk boyutunda cinsiyete göre farklılaştığı gözlenmiştir. Ayrıca, öğretmenlerin örgütsel vatandaşlık davranışı algılarının örgütsel kültür algılarından istatistiksel olarak kestirilebildiği belirlenmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | ve Uygulamada Eğitim Yönetimi |
Dergi ISSN | 1300-4832 |
Dergi Tarandığı Indeksler | EBSCO, ULAKBIM, ASOS |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 09-2012 |
Cilt No | 18 |
Sayı | 3 |
Sayfalar | 399 / 434 |
Makale Linki | http://www.kuey.net/ |