img
İlk ve ortaöğretim kurumlarında öğretmen öğrenci ilişkilerinin öğretmen görüşlerine göre belirlenmesi   
Yazarlar
Prof. Dr. Cemalettin İPEK
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Türkiye
Ali Rıza Terzi
Balıkesir Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırmanın amacı öğretmen-öğrenci ilişkilerinin ilk ve ortaöğretim kademelerinde sınıf içi, okul içi ve okul dışı boyutlarda nasıl gerçekleştiğini öğretmen görüşlerine göre belirlemektir. Van ili merkezinde 10 ilköğretim okulu ile 5 lisede gerçekleştirilen araştırmaya 420 öğretmen katılmıştır. Araştırmada kullanılan ölçme aracı araştırmacılar tarafından geliştirilmiştir. Verilerin analizinde aritmetik ortalama, bağımsız t-testi, ANOVA ve Scheffe testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin görüşlerinin sınıf içi ve okul içi ilişki düzeyinde çoğu zaman, okul dışı ilişkilerde ise bazen seçeneğinde toplandığı ortaya çıkmıştır. Öğretmenlerin görüşleri arasında cinsiyete göre fark bulunmazken, kıdem, sınıf ve branş ile öğretim kademesine göre fark bulunmuştur. Araştırma sonuçları alanyazında yapılmış olan diğer araştırmaları destekler niteliktedir.
Anahtar Kelimeler
öğretmen-öğrenci etkileşimi,sınıf içi iletişim,sınıf içi etkileşim,öğretmen,öğrenci,öğretmen-öğrenci ilişkileri
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi
Dergi ISSN 1300-4832
Dergi Tarandığı Indeksler EBSCO, ULAKBIM, ASOS
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 09-2010
Cilt No 16
Sayı 3
Sayfalar 433 / 456
Makale Linki http://www.kuey.net/
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 5

Paylaş