Yazarlar |
Prof. Dr. Cemalettin İPEK
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Türkiye |
Ali Rıza Terzi
Balıkesir Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırmanın amacı öğretmen-öğrenci ilişkilerinin ilk ve ortaöğretim kademelerinde sınıf içi, okul içi ve okul dışı boyutlarda nasıl gerçekleştiğini öğretmen görüşlerine göre belirlemektir. Van ili merkezinde 10 ilköğretim okulu ile 5 lisede gerçekleştirilen araştırmaya 420 öğretmen katılmıştır. Araştırmada kullanılan ölçme aracı araştırmacılar tarafından geliştirilmiştir. Verilerin analizinde aritmetik ortalama, bağımsız t-testi, ANOVA ve Scheffe testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin görüşlerinin sınıf içi ve okul içi ilişki düzeyinde çoğu zaman, okul dışı ilişkilerde ise bazen seçeneğinde toplandığı ortaya çıkmıştır. Öğretmenlerin görüşleri arasında cinsiyete göre fark bulunmazken, kıdem, sınıf ve branş ile öğretim kademesine göre fark bulunmuştur. Araştırma sonuçları alanyazında yapılmış olan diğer araştırmaları destekler niteliktedir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi |
Dergi ISSN | 1300-4832 |
Dergi Tarandığı Indeksler | EBSCO, ULAKBIM, ASOS |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 09-2010 |
Cilt No | 16 |
Sayı | 3 |
Sayfalar | 433 / 456 |
Makale Linki | http://www.kuey.net/ |