Yazarlar |
Prof. Dr. Cemalettin İPEK
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Türkiye |
Haci Yusuf Acuner
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Sınıf öğretmeni adaylarının bilgisayar öz-yeterlik inançları ve eğitim teknolojilerine karşıtutumlarının incelemeyi amaçlayan bu araştırma Rize Üniversitesi Eğitim Fakültesi SınıfÖğretmenliği programında öğrenim görmekte olan toplam 217 sınıf öğretmeni adayıüzerinde yapılmıştır. Araştırmada, sınıf öğretmeni adaylarının bilgisayar öz-yeterlikinançları ile eğitim teknolojilerine karşı tutumları, öğrenim gördükleri sınıfa (birinci vedördüncü sınıf), cinsiyetlerine, eğitim yaşamlarında bilgisayarla ilk karşılaştıkları eğitimkademesine ve bilgisayar sahibi olup olmama gibi değişkenlere göre karşılaştırılmıştır.Ayrıca, öğretmen adaylarının bilgisayar öz-yeterlik inançları eğitim teknolojilerineyönelik tutumlarından kestirilmeye çalışılmıştır. Bilgisayar Öz-yeterlik Algısı Ölçeği(Aşkar ve Umay, 2001) ve Teknoloji Tutum Ölçeği (Yavuz, 2005) ile toplanan verilerüzerinde yapılan analizler sonucunda, sınıf öğretmeni adaylarının bilgisayar öz-yeterlikinançlarının eğitim teknolojilerine yönelik tutumlarından istatistiksel olarak anlamlıdüzeyde kestirilebildiği gözlenmiştir. Öte yandan, erkek öğretmen adaylarının bilgisayaröz-yeterlik inançlarının kız öğretmen adaylarınkinden, kişisel bilgisayar sahibi olanöğretmen adaylarının bilgisayar öz-yeterlik inançları ise bilgisayar sahibi olmayanadayların bilgisayar öz-yeterlik inançlarından daha yüksek çıkmıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi Tarandığı Indeksler | DOAJ, EBSCO, ULAKBIM, ASOS |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 05-2011 |
Cilt No | 12 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 23 / 40 |
Makale Linki | kefad.ahievran.edu.tr/ |