Yazarlar |
Prof. Dr. Cemalettin İPEK
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Türkiye |
Ahmet Tekbıyık
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Türkiye |
Ömer Faruk Ursavaş
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırmada lisansüstü öğrencilerin bilimsel araştırma öz-yeterlik inançları ile bilgisayar tutumlarının betimlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada ayrıca, öğrencilerin öz-yeterlik inançları ile bilgisayar tutumları arasında istatistiksel olarak ilişki olup olmadığı; öğrencilerin bilimsel araştırma öz-yeterlik inançları ile bilgisayar tutumlarının cinsiyetlerine ve bulundukları lisansüstü programa bağlı olarak farklılaşıp farklılaşmadığı belirlenmeye çalışılmıştır. Karadeniz Teknik Üniversitesinde eğitim alanında lisansüstü öğrenim görmekte olan 72 gönüllü yüksek lisans ve doktora öğrencisi üzerinde gerçekleştirilen bu araştırmada Bieschke ve diğerleri (1993) tarafından geliştirilmiş olan “Araştırma Öz-Yeterlik Ölçeği” ile Rosen ve Weil (1992) tarafından geliştirilmiş olan “Bilgisayar Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin öz-yeterlik algıları ile bilgisayar tutumları arasında anlamlı düzeyde korelasyon olduğu; öz yeterlik algısı ve bilgisayar tutumunun öğrenim görülen program ve cinsiyete bağlı olarak anlamlı düzeyde farklılaştığı gözlenmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli ulusal dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi |
Dergi ISSN | 1303-0094 |
Dergi Tarandığı Indeksler | ERIC |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2010 |
Cilt No | 9 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 127 / 145 |
Makale Linki | www1.gantep.edu.tr/~sbd/index.php/sbd |