img
Lisansüstü öğrencilerin araştırma öz yeterlik inançları ve bilgisayar tutumları   
Yazarlar
Prof. Dr. Cemalettin İPEK Prof. Dr. Cemalettin İPEK
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Türkiye
Ahmet Tekbıyık
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Türkiye
Ömer Faruk Ursavaş
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırmada lisansüstü öğrencilerin bilimsel araştırma öz-yeterlik inançları ile bilgisayar tutumlarının betimlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada ayrıca, öğrencilerin öz-yeterlik inançları ile bilgisayar tutumları arasında istatistiksel olarak ilişki olup olmadığı; öğrencilerin bilimsel araştırma öz-yeterlik inançları ile bilgisayar tutumlarının cinsiyetlerine ve bulundukları lisansüstü programa bağlı olarak farklılaşıp farklılaşmadığı belirlenmeye çalışılmıştır. Karadeniz Teknik Üniversitesinde eğitim alanında lisansüstü öğrenim görmekte olan 72 gönüllü yüksek lisans ve doktora öğrencisi üzerinde gerçekleştirilen bu araştırmada Bieschke ve diğerleri (1993) tarafından geliştirilmiş olan “Araştırma Öz-Yeterlik Ölçeği” ile Rosen ve Weil (1992) tarafından geliştirilmiş olan “Bilgisayar Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin öz-yeterlik algıları ile bilgisayar tutumları arasında anlamlı düzeyde korelasyon olduğu; öz yeterlik algısı ve bilgisayar tutumunun öğrenim görülen program ve cinsiyete bağlı olarak anlamlı düzeyde farklılaştığı gözlenmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli ulusal dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Dergi ISSN 1303-0094
Dergi Tarandığı Indeksler ERIC
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2010
Cilt No 9
Sayı 1
Sayfalar 127 / 145
Makale Linki www1.gantep.edu.tr/~sbd/index.php/sbd
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 23

Paylaş