img
Medyanın beş ilkesinin uygulanması Sınıfta Hayvan Çiftliği ni izlemek   
Yazarlar
Ali Faruk Yaylacı
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Türkiye
Adem Beldağ
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Türkiye
Enes Gök
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Cemalettin İPEK
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Türkiye
Özet
Medya Okuryazarlığı dersi alan öğretmen adayı öğrencilerin bu derste edindikleri deneyimleri çeşitli medya mesajları üzerinde uygulamaları gerek dersin etkililiğinin analiz edilebilmesi gerek öğretmen adayı öğrencilerin medya okuryazarlığı becerilerinin dinamik bir süreçte ortaya çıkarılabilmesi açısından önem taşımaktadır. Bu doğrultuda araştırmanın temel amacı, Medya Okuryazarlığı dersi alan öğrencilerin medyanın beş temel ilkesine dayalı olarak Hayvan Çiftliği filminin çözümlenmesine yönelik görüşlerinin değerlendirilmesidir. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim çalışması çerçevesinde yürütülmüştür. Veri toplamak amacıyla Medyanın Beş İlkesi bağlamında hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcıları ölçüt örnekleme yöntemiyle seçilen 111 öğrenciden oluşmuştur. Verilerin analizinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlar göstermektedir ki, öğrencilerin büyük bir kısmı medyanın beş temel ilkesi bağlamında Hayvan Çiftliği filmini çözümlemişler, söz konusu medya mesajının kurgulanmışlığı, biçimi, güdüsü, içeriği, hedef kitlesiyle ilgili saptamalar yapabilmişlerdir. Bunun yanı sıra, katılımcıların görüşlerinde yer yer cinsiyete dayalı farklılaşmalar olduğu görülmüştür.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli ulusal dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 1302-8944
Dergi Tarandığı Indeksler DRJI
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 07-2015
Cilt No 15
Sayı 34
Sayfalar 169 / 193
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş