Yazarlar |
Enes Gök
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Türkiye |
Prof. Dr. Cemalettin İPEK
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Ali Faruk Yaylacı
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Türkiye |
Adem Beldağ
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırmada, eğitim fakültelerinde ders kitabı olarak okutulmak üzere 2009-2014 yılları arasında, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Eğitim Bilimine Giriş, Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi ve Sınıf Yönetimi adı altında basımı yapılan kitaplar, yayınevleri, yazar profili ve akademik unvanı, yazar özgeçmişi, iletişim bilgisi ve Yükseköğretim Kurulu (YÖK) içerikleri açısından incelenmiş ve akademisyenlerin kitaplara ilişkin görüşleri değerlendirilmiştir. Bu bağlamda 111 kitap incelenmiş, ayrıca araştırma grubunu oluşturan sekiz farklı üniversiteden 13 akademisyenin görüşleri alınmıştır. Veriler doküman incelemesi ve görüşmeler aracılığı ile toplanmış, doküman analizi ve betimsel analiz yoluyla çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda; incelenen kitaplarda akademik ve estetik açıdan birçok eksiklik olduğu bulgulanmıştır |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi |
Dergi ISSN | 1300-8811 |
Dergi Tarandığı Indeksler | ISI |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 05-2016 |
Cilt No | 24 |
Sayı | 3 |
Sayfalar | 891 / 908 |