img
Yükseköğretim ders kitaplarında nitelik eğitim bilimleri alanındaki kitaplara ilişkin bir inceleme   
Yazarlar
Enes Gök
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Cemalettin İPEK Prof. Dr. Cemalettin İPEK
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Ali Faruk Yaylacı
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Türkiye
Adem Beldağ
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırmada, eğitim fakültelerinde ders kitabı olarak okutulmak üzere 2009-2014 yılları arasında, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Eğitim Bilimine Giriş, Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi ve Sınıf Yönetimi adı altında basımı yapılan kitaplar, yayınevleri, yazar profili ve akademik unvanı, yazar özgeçmişi, iletişim bilgisi ve Yükseköğretim Kurulu (YÖK) içerikleri açısından incelenmiş ve akademisyenlerin kitaplara ilişkin görüşleri değerlendirilmiştir. Bu bağlamda 111 kitap incelenmiş, ayrıca araştırma grubunu oluşturan sekiz farklı üniversiteden 13 akademisyenin görüşleri alınmıştır. Veriler doküman incelemesi ve görüşmeler aracılığı ile toplanmış, doküman analizi ve betimsel analiz yoluyla çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda; incelenen kitaplarda akademik ve estetik açıdan birçok eksiklik olduğu bulgulanmıştır
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi
Dergi ISSN 1300-8811
Dergi Tarandığı Indeksler ISI
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 05-2016
Cilt No 24
Sayı 3
Sayfalar 891 / 908
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş