Yazarlar |
Mustafa Karaca
Anadolu Üniversitesi, Türkiye |
Mehmet Ali Gazi
Trabzon Üniversitesi, Türkiye |
Dr. Öğr. Üyesi Caner ÇAKI
İnönü Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Evsizleri konu alan bu çalışmada, reklam kampanyalarında bu sorunun nasılyansıtıldığının ve sorunla ilgili ne gibi çözüm önerilerinin sunulduğunun irdelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç kapsamında nitel betimleyici bir yaklaşıma sahipolan çalışmada, evsizlerin yoğun olarak yaşadığı 9 ülkenin yanı sıra Türkiye›nin deiçinde bulunduğu on farklı ülkede evsizlerin sorunlarına yönelik hazırlanan reklamkampanyaları göstergebilimsel analiz yöntemi ile incelenmiştir. Çalışma, evsizlerikonu alan reklam kampanyalarında verilen mesajları açıklaması bakımından önemtaşımaktadır. İncelenen reklam kampanyalarında hüzün duygusu üzerinden kitlelerehitap edildiği ve kitlelerin evsizler ile empati kurmalarının amaçlandığı tespit edilmiştir.Bu doğrultuda, kitlelerin evsizlere yönelik daha duyarlı olmasının ve evsizler için düzenlenen yardım kampanyalarına destek vermesinin hedeflendiği sonucuna ulaşılmıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 2619-9718 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2019 |
Cilt No | 32 |
Sayı | 32 |
Sayfalar | 505 / 527 |
Doi Numarası | 10.31123/akil.618293 |
Makale Linki | http://dx.doi.org/10.31123/akil.618293 |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 2 |