img
The Representation of Muslims in Public Spot Advertisements Against Islamophobia: The Case of USA, Canada and the Netherlands   
Yazarlar
Dr. Öğr. Üyesi Caner ÇAKI
İnönü Üniversitesi, Türkiye
Mehmet Ozan Gülada
Malatya Turgut Özal Üniversitesi, Türkiye
Özet
Son yıllarda dünya genelinde aşırı sağ siyasi partilerin İslamofoboiyi sıklıkla propaganda faaliyetlerinde konu ettiği görülmektedir. Bu partiler, propagandalarında İslamiyet’i bir tehlike olarak yansıtmaktadır. Yapılan propagandalar zaman içerisinde Müslümanlara yönelik ayrımcılığın ortaya çıkmasına yol açmaktadır. Bu süreçte Müslümanlara yönelik ayrımcılığı ortadan kaldırmak amacıyla İslamofobiye karşı uluslararası alanda kamu spotu reklamları hazırlanmaktadır. Kamu spotu reklamlarında Müslümanlara karşı inşa edilen olumsuz propaganda mitlerinin ortadan kaldırılması amaçlanmıştır. Bu çalışmada İslamofobiye karşı uluslararası alanda hazırlanan kamu spotu reklamlarında Müslümanların nasıl ve ne yönde temsil edildiği incenlenmiştir. Çalışmada aynı zamanda Müslümanlara yönelik inşa edilen propaganda mitlerinin ne şekilde eleştiriye uğradığı ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Bu amaçla çalışmada son dönemde uluslararası alanda etkili olan İslamofobi karşıtı kamu spotu reklamları içerisinden amaçlı örneklem metodu kullanılarak belirlenen üç kamu spotu reklamı nitel araştırma yöntemleri içerisinde yer alan göstergebilimsel analiz yöntemine tabi tutularak incelenmiştir. Elde edilen bulgularda, kamu spotu reklamlarında İslamofobi ile birlikte Müslümanların bulundukları toplumlarda ayrımcılığa uğradığı aktarılmıştır. Buna karşın kamu spotu reklamlarında Müslümanların bulundukları toplumun bir parçası olduğu vurgusu yapılarak, ayrımcılığın ortadan kaldırılması amaçlanmıştır.
Anahtar Kelimeler
Semiotics,Discrimination,Islamophobia,Muslim,Public Spot Advertising
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Medya ve Din Araştırmaları Dergisi
Dergi ISSN 2636-8811
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 12-2018
Cilt No 1
Sayı 2
Sayfalar 243 / 254
Makale Linki https://dergipark.org.tr/en/pub/mediad/issue/41966/477537
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 2

Paylaş